مدیر پشتیبانی امور دام خراسان رضوی از ذخیره‌۲۰ هزارتن مواد پروتئینی در استان خبر داد

کدخبر: 973189

اسلامی‌پناه گفت: آماده اجرای توزیع اقلام مورد نیاز برای دو سبدکالایی اعلام شده جدید از سوی دولت هستیم/ در زمینه ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی نیز اقدامات کف مورد نیاز تامین شده است

به گزارش «نسیم»، مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان در نشست اختصاصی با اصحاب رسانه که امروز در محل این اداره کل انجام شد افزود: با ذخیره سازی 20 هزار تن مواد پروتئینی در یکسال گذشته توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی مشکلی در شب عید مشکلی نخواهیم داشت. استان خراسان رضوی با توجه به موقعیت خاص زوارپذیری و پتانسیل بالای سردخانه‌ای توانسته با خرید و جمع‌آوری مازاد تولید نیاز مصرفی استان را تامین و هیچگونه مشکلی در تنظیم بازار نداشته باشد.

غلامرضا اسلامی‌پناه گفت: از ابتدای سال 9 هزارو 800 تن توزیع در قالب دو سبد کالایی داشته‌ایم و آماده اجرای توزیع دو سبد کالایی اعلام شده جدید از سوی دولت هستیم. وی افزود؛ به غیر از این، هفت هزار تن توزیع دیگر محصولات پروتئینی به اقتضای نیاز بازار از ابتدای سال جاری انجام گرفته است.

این مقام مسئول به ذخیره‌‎سازی نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: ذخیره استان در سال جاری بیشتر از کف تعیین شده برای استان است. وی یادآور شد در سال گذشته 274 هزار تن ذخیره سازی داشتیم. اسلامی پناه گفت: به فراخور تولید در مناطق مختلف استان پراکندگی انبارها کنترل و پیش بینی‌های لازم برای تامین محل نگهداری در تمام شهرستان‌ها صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح باعث سهولت دسترسی تولیدکنندگان به انبارها و کاهش هزینه های تولید و در نتیجه کاهش قیمت محصولات تولیدی در بازار می‌گردد.

ارسال نظر: