معاون اداری مالی شهردار مشهد: به جای بخشی از طلب، از نهادهای دولتی سهام می‌گیریم

کدخبر: 975617

انتظاری گفت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان از نهادهای دولتی شهر طلبکاریم که قرار شده به جای بخشی از آن سهام شرکت‌های دولتی را بگیریم/ ۴۵ درصد از درآمدهای شهرداری از محل منابع پایدار تامین می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، انتظاری ظهر امروز در نشستی خبری در محل شهردرای مرکزی مشهد گفت: در سال 93 بودجه مصوب ما نسبت به سال قبل رشد 18 درصدی داشت و از 1740 میلیارد تومان به 2040 میلیارد تومان رسید. ارقام و اعداد وصولی در سال 93 در قیاس با سال قبل نشان می‌دهد که ما به لحاظ ریالی درآمدهایمان 18 درصد افزایش داشته است و این رشد تنها وابسته به درآمدهای ناشی از ساختمان‌سازی نیست بلکه بخش زیادی از آن وابسته به درآمدهای ناشی از افزایش سایر تعرفه‌هاست.

معاون اداری مالی شهردار مشهد ادامه داد: باید سهم درآمدهای پایدار را از کل درآمدهای شهردرای افزایش و از سطح درآمدهای ناپایدار بکاهیم. در سال 93 سهم درآمدهای پایدار از کل درآمدهای شهرداری حدود 41 درصد بوده است که نسبت به سال پیش از آن 17 درصد افزایش داشته است.

انتظاری یادآور شد: در سال 92 در بحث عوارض و مالیات بر ارزش افزوده 80 میلیارد تومان درآمد داشتیم که این رقم برای امسال به 120 میلیارد تومان می‌رسد. در 9 ماهه ابتدایی سال 93 درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری 63 درصد رشد داشته است. از جمله دیگر درآمدهای پایدار شهرداری بحث عوارض کسب و کار است که در 9 ماهه نخست امسال از 170 هزار واحد صنفی دریافت کرده‌ایم که مبلغ آند حدود 1.4 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال پیش از آن 25 درصد افزایش داشته است.

خوشبختانه درآمدهای ناپایدار در سال جاری کاهش داشته است به عنوان نمونه درآمد تغییر کاربری از 22 میلیارد تومان در سال 92 به 1.3 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است. در بحث عوارض نوسازی در سال جاری 21 میلیارد تومان درآمد داشته‌‎ایم.

ابوالفضل انتظاری با اشاره به موضوع درآمدهای پایدار در مدیریت شهری یادآور شد، در حال حاضر 45 درصد درآمد شهرداری از محل درآمدهای پایدار است و 55 درصد باقیمانده از محل درآمدهای ناپایدار بوده است. قبوض عوارض شهریدر اواخر بهمن‌ماه توزیع می‌شود.

ارسال نظر: