معاون استاندار کرمانشاه: کرمانشاه نیازمند نسخه توانمندی دربخش تعاون است

کدخبر: 978237

میرزایی افزود: آنگونه که باید از ظرفیت‌های استان استفاده نشده است/ استان کرمانشاه شش بازارچه مرزی دارد/ یکی از اهداف استان رسیدن به اقتصاد مناسب برای همگرایی بیشتر است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، اصغر میرزائی، معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه ظهر امروز در نشست با معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: استاندار کرمانشاه بر استفاده از ظرفیت‌های استان تاکید دارد و استان نیز برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید توانمندی داشته باشد.

وی افزود: استان کرمانشاه در بخش‌هایی چون کشاورزی، گیاهان داروئی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است. این استان یک استان مرزی با قومیت‌های متفاوت است و نیاز به همگرایی بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور دارد لذا ما می‌توانیم با تشکیل تعاونی‌ها و رشد اقتصادی استان این همگرایی را نیز بیش از گذشته داشته باشیم.

میرزائی خواستار اعزام گروههای صاحب‌نظر به استان کرمانشاه از طرف وزارت تعاون شد تا بتوانند نسخه مورد نظر را برای توانمندی‌ استان کرمانشاه تدوین کنند.

در ادامه این دیدار سیدحمید کلانتری، معاون تعاون مزراتکار با بیان اینکه ما سعی داریم تخصص‌ها را هدفمند کنیم گفت: در این زمینه خدمات مشاوره‌ای نیز از سوی تعاونی‌های با عملکرد خوب به سایرین داریم و ستادی تشکیل می‌شود که در این زمینه نظارت نیز داشته باشد.

وی با اشاره به هفت راهبرد بخش تعاون برای کمک به تعاونی‌ها گفت: ما فقط 500 هزار نفر عضو هیئت مدیره داریم که اگر از این ظرفیت استفاده شود نتایج خوبی حاصل خواهد شد. هم‌چنین 680 اتحادیه سراسری داریم که ظرفیت خوبی در بخش تعاون است و فقط باید به آن توجه کنیم.

داود یاوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز گفت: بعد از ادغام وزارت تعاون با کار و رفاه اجتماعی، تعاون قدری به فراموشی سپرده شده اما با حضور آقای کلانتری در این بخش جان تازه‌ای گرفته است. یکی از سیاست‌های ما برون‌سپاری کار تعاون به تعاونی‌هاست.

ارسال نظر: