آلیا: ارجاع مشکلات به دولت قبل توهین به شعور عمومی است

کدخبر: 979820

نماینده مردم تهران در گفتگو با«نسیم» افزود: برخی از مسئولین فعلی به محض مواجه شدن با مطالبات مردمی ریشه اشکالات را به دولت سابق نسبت می‎دهند/ دولت بجای فرافکنی وقت خود را صرف خود کنترلی کند تا دچار فساد نشود

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار «نسیم» در واکنش به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم در متهم کردن دولت سابق به فساد مالی و اینکه معلوم نیست دولت قبل پول نفت را چه کرده است، گفت: بحث فساد در واقعیت‌های هر جامعه‌ای موجود است.

وی با اشاره به این‎که چند سال است که مقام معظم رهبری یکی از اولویت‌های کارگزاران و مسئولین نظام را مبارزه با فقر و فساد و تبعیض قرار داده‎اند، افزود:ایشان گفتند که اگر در جامعه سیاست‌گذاری و اقدامات و نظارت‌ها به خوبی انجام نگیرد سه عاملی که جامعه را تهدید می‌کند یکی فقر ،یکی فساد و دیگری تبعیض بوده که این خاص همه دولت‌ها است .

آلیا همچنین با بیان این‎که فساد به صورت سیستماتیک در نظام ما تقریباً از زمان کارگزاران شروع شد، بیان کرد: ریشه‌ بیشتر فسادهای کلان سیستماتیک (مربوط به یقه سفیدها) از دولت سازندگی است که بلا فاصله بعد از تمام شدن هشت سال دفاع مقدس شروع شد که در آن زمان به پرونده فساد مالی فاضل خداداد رسیدگی شد.

آلیا همچنین با اشاره به این‎که بعد از دوره سازندگی در دوره اصلاح طلب‌ها نیز شاهد فساد بزرگ جزائری بودیم، یادآور شد: وی حتی قدرت نفوذ در رئیس‎مجلس وقت را هم در آن دوران داشت.

این نماینده مجلس بروز بسیاری از فسادها را برگرفته از سوء استفاده قدرت از سوی آقا‎زاده ها و یقه سفیدها دانست و بر همین مبنا به پرونده مهدی هاشمی که در قوه قضائیه در حال رسیدگی است اشاره کرد و افزود: در دولت دهم هم مواردی از فساد دیده شد که خوشبختانه قوه قضائیه رسیدگی کرد.

وی در ادامه نیز گفت: این که دولت هر جا کارهایش به خوبی پیش نمی‌رود یا انتظارات فزاینده در جامعه به وجود می‎آید و یا متوجه می‌شوند که وعده‌های انتخاباتی به خوبی انجام نشده یا مشکلاتی مثل عدم رسیدگی به موضوع ریزگردها در اهواز و یا بحث تورم و گرانی مطرح می شود برای فرافکنی خود بگویند هر مشکلی که الآن پیش آمده از دولت گذشته است درست نیست.

نماینده مجلس نهم ضمن ابراز تاسف از این‎که برخی از مسئولین فعلی به محض مواجه شدن با مطالبات مردمی ریشه اشکالات را به دولت سابق نسبت می‎دهند، تاکید کرد: اعمال چنین شیوه‎ای درست نیست و در واقع به نوعی توهین به شعور عمومی محسوب می‎شود.

وی به افشای "رانت650 میلیون یورویی " که از سوی احمدتوکلی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس مطرح شد نیز اشاره کرد و گفت: بحثی که آقای توکلی در مجلس در مورد بعضی رانت‌هایی که توسط وزارت صنعت معدن و تجارت دولت فعلی اراده شده نیز رگه‌هایی از نوعی فساد است .

آلیا در پایان خاطرنشان کرد: دولت فعلی به جای فرا فکنی مراقبت کند و آن یکی دو موردی که یک سال اخیر دیده شده را پاسخگو باشد و وقت خود را صرف خود نظارتی و خود کنترلی کند تا در سال‌های باقیمانده عمرش دچار فساد‎های سیستماتیک و تکرار این امر در دوره خود نباشد.

ارسال نظر: