فراخوان هجدهمین جشنواره سراسری تئاتر فتح خرمشهر منتشر شد

کدخبر: 980985

این جشنواره در دو بخش شامل مسابقه تئاتر صحنه‌ای و بین‌الملل و مسابقه تئاتر خیابانی برگزار می‌شود/ آثاری که با تکیه بر فرهنگ پایداری، به ایجاد نشاط و امید در جامعه پرداخته باشند در اولویت پذیرش قرار دارند

به گزارش «نسیم» به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، این جشنواره همزمان با فتح خرمشهر و با هدف پاسداشت یاد و خاطره دلاورمردان و شیرزنان حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس و خلق تجربه‌های نوین و کشف افق‌های تازه در قلمرو تئاتر مقاومت، برگزار می‌شود . در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای باید فیلم نمایش‌های متقاضی شرکت در این بخش، در سه نسخه بر روی لوح فشرده به همراه یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل نمایشنامه در محیط Word به دبیرخانه جشنواره ارسال شود .

وی افزود: گروه‌های راه یافته به این بخش تا سقف ۵۰ میلیون ریال کمک هزینه دریافت خواهند کرد و آثار برتر برای اجرای عمومی مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت و نمایش‌های برگزیده این جشنواره به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد. به گروه‌های راه یافته به بخش مسابقه تئاتر خیابانی نیز تا سقف ۲۰ میلیون ریال کمک هزینه دریافت خواهند کرد. براساس این گزارش، آخرین مهلت ارسال آثار ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، اعلام نتایج بازبینی نهم اردیبهشت ۱۳۹۴ و برگزاری جشنواره ۳۰ اردیبهشت تا سوم خرداد ۱۳۹۴ خواهد بود.

ارسال نظر: