مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد: ۱۰ هزار شهروند متمول تاکنون عوارض پرداخت نکرده‌اند

کدخبر: 981358

محمد آذری گفت: قبوض عوارض شهری از شنبه توزیع می‌شود/ دستگاه‌های دولتی۲۳۰۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارند که برای پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان آن تفاهم‌نامه منعقد شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمد آذری صبح امروز و در جمع خبرنگاران در جریان بازدید از فعالیت‌های این نهاد گفت: حوزه های فعالیت شهرداری در زمینه خدمات عمومی شهر واداره و نگهداری شهر تعطیل ناپذیر است و هزینه‌های زیادی نیز دارد که یالانه در حال افزایش است.

در سال 93 و در سال جاری حدود هزار میلیارد تومان در بخش اداره و نگهداری شهر مشهد هزینه شده است. علاوه بر قیمت خدمات عمومی خود شهر نیز در حال گسترش است که این امر موجب گران‌تر شدن سال به سال هزینه‌های تمام شده است. از این هزینه‌ها تنها حدود 300 میلیارد تومان بر اساس ردیف‌های درآمدی محقق می‌شود و مابقی آن که حدود 700 میلیارد تومان است اجبارا ازمحل پروانه‌های ساختمانی و تخلفات تامین می‌شود، اگر بتوانیم درآمدها را از ردیف‌ها تامین کنیم واقعا تمایلی نداریم از محل جرائم یا پروانه‌های این نیاز تامین شود.

آذری ادامه داد: عوارض نوسازی قبوض امسال بدون هیچگونه افزایشی مطابق با سال 92 به صورت علی الحساب برای شهروندان تعیین و براساس مصوبه هیئت وزیران تعیین و تحویل می‌شود. در این قبوض عوارض پسماند و آتش نشانی طبق مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد با افزایش نسبی حدود دو برابر سال قبل همراه است. در سال 92 میانگین عوارض هر واحد مسکونی درروز 137 تومان و در سال 93 میانگین هرواحد مسکونی 225 تومان درروز است.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد: شهروندان امسال منتظر بخشودگی جرایم مالیاتی شهری نباشند زیرا حقی است که باید پرداخت شود.

آذری ادامه داد: حدود 2200 شهروند خوش‌حساب شناسایی شده و افرادی که داوطلبانه عوارض خود را پرداخت کرده‌اند تقدیر می‌شوند. عوارض کسب و پیشه نیز به زودی چاپ می‌شود. متاسفانه در حوزه عوارض نوسازی بالغ بر90 میلیارد تومان بدهی معوقه وجود دارد که 50 درصد آن مربوط به 10 هزار شهروندی است که با وجود متمول بودن حقوق شهروندی خود را به شهرداری به مدت 10 سال است که پرداخت نکرده‌اند و از همین جا به آنها اخطار می دهیم که تا پایان سال نسبت به پرداخت حقوق خود اقدام کنند و در غیر اینصورت طبق کمیسیون ماده 77 شهرداری به دلیل قصور در پرداخت این عوارض و برای رعایت حقوق شهروندی اقدام می‌کنیم.

تاکنون 500 هزار قبض عوارض شهری چاپ شده که از روز شنبه توزیع می‌شود. هرچه عرصه و اعیان املاک بیشتر باشد قیمت خدمات آن نیز با توجه به برخورداری منطقه بیشتراست.

محمد آذری گفت: حدود 143 هزار واحد صنفی در مشهد وجود دارد که سالانه تنها دو میلیارد تومان عوارض کسب و پیشه را به شهرداری پرداخت می‌کنند.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد ادامه داد: بدهی‌های دستگاه‌های دولتی در سال قبل که احصاء و مستندسازی شد حدود 2300 میلیارد تومان است که از این مبلغ 400 میلیارد تومان با دستگاه‌های دولتی تفاهم نامه به امضا رسیده و 300 میلیارد تومان در حال مذاکره نهایی و امضای تفاهم نامه است و بالغ بر 110 میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های دولتی است که مراجعه نداشتند و هزار و 500 میلیارد تومان مربوط به مزایای ورود به محدوده تعدادی از دستگاه‌های دولتی است که مورد مناقشه و اختلاف است و آنچه قطعی است.

ارسال نظر: