ابوترابی‌فرد: امروز قدرت ایران برای ملت‌های منطقه و دنیای اسلام پیام‌آور امنیت است

کدخبر: 982589

نایب رئیس مجلس گفت: آنها که تا دیروز رسماً مانع فعالیت ۱۹۴ سانترفیوژ ایران می‌شدند، امروز ایران را با همه قدرت پذیرفته‌اند و با جمهوری اسلامی هسته‌ای که حدود ۲۰ هزار سانترفیوژ فعال دارد گفتگو می‌کنند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت الاسلام ابوترابی فرد در اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس که عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به آیه "و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه" گفت: این آیه چندین پیام دارد و اولین پیام آن این است که با زبان قدرت سخن بگویید.

وی افزود: پیام دوم این آیه آن سات که باید به مرزهای قدرت دست پیدا کنید زیرا شما هنگامی می‌توانید بر باطل غلبه کنید که بر قله قدرت باشید قدرتی که کمترین اجازه به دشمن برای به حمله به جبهه حق را بگیرد.

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد: قدرت بازدارنده به معنای واقعی کلمه یعنی آن که کسی جرأت تعرض به شما را نداشته باشد پیام دیگر آن آیه آن است که در میان حوزه‌های گوناگون قدرت قدرت دفاعی تأکید ویژه‌ای به آن شده است.

ابوترابی ادامه داد: قدرت دفاعی برای شما امنیت خلق می‌کند و راه را هموار می‌کند قدرت دفاعی است که حرکت به سمت یک اقتصاد بزرگ و رشد اجتماعی را هموار می‌سازد.

وی افزود: بیشترین فروپاشی ملت‌های منطقه از آن ملت‌هایی است که از الفبای امنیت محروم هستند. ملتی که امروز بعد از چهار سال طراحی غیر انسانی اردوگاه استکبار با حدود دو میلیون آواره و 200 هزار کشته و با نابسامانی‌های فراوان اجتماعی رو به رو شده است چطور می‌تواند رشد کند لذا قرآن تأکید می‌کند:‌ شما باید مقتدر باشید و مهمترین راه قدرت قدرت دفاعی است.

ابوترابی با بیان اینکه قرآن کریم به دست یابی نظام اسلامی بر قله‌های قدرت و تبدیل شدن به قدرت دفاعی برتر تأکید کرده است گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر دستیابی به قدرت با شتاب حرکت کرد و قله‌های بلندی را فتح کرد.

وی با مقایسه ایران سال 57 و ایران 93 گفت: دشمن در زمان جنگ برای در نوردیدن مرزهای ما از زمین، هوا و دریا هیچ مانعی را نمی‌دید و هیچ تهیدی را متوجه خود نمی‌دید و برای همین با هدف تجزیه ایران وارد شد اما امروز شما ایران مقتدر را می‌بینید که دشمن جسارت کوچکترین تعدی را به آن ندارد.

ابوترابی ادامه داد: دشمن نمی‌تواند هزینه تعرض به ایران را ارزیابی کند. یکی از مقامات ارشد کنگره آمریکا گزارشی را در سال 1390 ارائه کرده بود و در این گزارش تأکید کرده بود که قدرت دفاعی ایران قدرت نظامی آمریکا در خلیج فارس را مهار کرده است.

وی گفت: امروز این قدرت نه تنها برای ایران پیام آور امنیت است بلکه برای عراق، سوریه، ملت‌ها منطقه و دنیای اسلام پیام آور امنیت است این نماینده مجلس تأکید کرد قدرت ایران به اندازه‌ای است که دنیا به آن اذعان دارد و اگر در برخی حوزه‌هایی که با ایران شاهد تغییر رفتار هستید این تغییر رفتارها و حرکت به سمت اهداف و عقب نشینی دشمن از مواضع‌اش تنها به افزایش قدرت ایران بر می‌گردد.

دشمن تنها با زبان قدرت آشنا است و باید با این زبان با آنها سخن گفت ابوترابی ادامه داد: اینهایی که تا دیروز رسماً ایران دارای 194 سانترفیوژ را مانع می‌شدند و کمترین فعالیت ایران در این حوزه را بر نمی‌تابیدند و گزارش ما را برای شورای امنیت ارائه کردند امروز جمهوری اسلامی ایران را با همه قدرت پذیرفته‌اند و با جمهوری اسلامی هسته‌ای که حدود 20 هزار سانترفیوژ فعال دارد گفتگو می‌کند و تمام اینها به قدرت ایران بازمی‌گردد.

ابوترابی با بیان اینکه نقطه مرکزی قدرت ایران بی گمان دفاع مقدس است گفت: قدرت فرهنگی هوافضا موشک‌ها پیشرفت در حوزه علمی کوتاه شدن زمان تبدیل دانش به فناوری و همینطور امنیت ما همه وهمه د سایه دفاع مقدس امکان پذیر شده است.

ابوترابی فرد در پایان گفت: امیدوارم این سرمایه‌های قدرت را قدر بشناسیم و در راه کسانی که در دفاع مقدس جانفشانی کردند قدم برداریم.

ارسال نظر: