نقوی حسینی: ادامه حرکت طوفنده کشور به همدلی و همزبانی نیاز دارد

کدخبر: 990328

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم»: کشور باید به سمت مرز استقلال واقعی حرکت کند/ این برداشت از شعار سال که دیگر نباید دولت را نقد کرد، ناصواب است زیرا منظور از دولت کل ارکان نظام است

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» ضمن اشاره به نام سال جدید به تشریح ضرورت این نام‌گذاری پرداخت و گفت: دو فضای داخلی و بین‌المللی در پیش روی کشور وجود دارد. در فضای داخلی حرکت کشور به سوی پیشرفت و توسعه است و دستیابی به دستاوردهای علمی، فناوری و تکنولوژی. این حرکت باید با سرعت گذشته ادامه پیدا کند تا ما به مرز استقلال واقعی دست پیدا کنیم.

وی همچنین افزود: از سوی دیگر در عرصه بین‌المللی شاهد دشمنی‌ها، تهدیدها، فشارها و تحریم‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هستیم که تلاش می‌کنند با ایجاد تروریسم و خلق اختلاف و تبلیغ اسلام‌هراس و ایران‌هراسی جلوی حرکت ملت ایران را بگیرند. در این مسیر صهیونیست‌ها محور این شرارت هستند.

نماینده مردم ورامین در مجلس راه مقابله با دنیای استکبار را وحدت و همدلی ملی عنوان کرد و اظهار داشت: برای اینکه ملت ایران بتواند در فضای داخلی آن آرزوها و آمال انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری شب گذشته عنوان کردند، دنبال کند و در عرصه بین‌المللی نیز بر باج‌خواهی‌ها، سلطه‌گری‌ها و مانع‌تراشی‌های غربی‌ها غلبه کند باید وحدت، اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کند و این وحدت حاصل نمی‌شود مگر اینکه دولت و ملت دست در دست دهند. دولت به ملت اعتماد کند و ملت از دولت هم حمایت کند تا بتوانیم حرکت طوفنده ملت ایران ادامه پیدا کند و بتوانیم بر تمام دشمنی‌ها فائق آییم. لذا ضرورت نام‌گذاری سال 94 از دیدگاه مقام معظم رهبری پیشرفت همه‌جانبه کشور بود که ایشان سال جدید را "ملت و دولت، همدلی و همزبانی" نام‌گذاری کرده‌‌اند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس به سوء برداشت برخی جریانات خاص در تفسیر از شعار سال و اینکه دیگر نباید قوه مجریه را نقد کرد، گفت: برداشت ما این است که تعریف مقام معظم رهبری از واژه دولت، کلیه ارکان نظام جمهوری اسلامی است. نگاه حداقلی به مفهوم دولت و خلاصه کردن آن در قوه مجریه برداشت ناصواب از این واژه است.

نقوی حسینی به تفسیر واژه وحدت پرداخت و دیدگاه خود را از شعار سال بیان نمود و عنوان کرد: منظور رهبری از شعار سال وحدت مردم با ارکان نظام است. قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه، همه ارکان نظام جمهوری اسلامی هستند. اینکه از این شعار برداشت شود که دیگر نباید از قوه مجریه انتقاد کرد نوعی برداشت شخصی از سخنان رهبری است و این نوع نگاه‌ها آغاز تفرقه است. مقام معظم رهبری نقد منصفانه و در چارچوب قانون را هیچ‌گاه رد نکرده‌اند بلکه حمایت نیز کرده‌اند. نقد منصفانه اگر وجود نداشته باشد پیشرفت و حرکت رو به جلو ایجاد نخواهد شد.

ارسال نظر: