ندیمی: معنی همدلی و همزبانی این است که تنها به معیار تکیه نشود، عملکرد نیز شاخص باشد

کدخبر: 990359

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «نسیم»: با توجه به حلقه فشرده دشمن در مذاکرات هسته‌ای هرگونه اختلاف دولت و ملت مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد/ اختلافات از سرعت پیشرفت می‌کاهد

ابوذر ندیمی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «نسیم» در خصوص نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: به طور طبیعی رهبر معظم انقلاب باید حافظ انقلاب باشند و این بدان معنی است که هرجا احساس شد اختلافات و تفرق موجبات ایجاد خطر برای نظام از یک سو و بهره‌برداری دشمنان داخلی و خارجی نظام از سوی دیگر باشد باید بر اساس ویژگی‌های رهبری رویکردی پیشنهاد و پیگیری کند که آن رویکرد باعث پیشرفت شود.

وی به ضرورت وحدت در نام‌گذاری سال جدید اشاره کرد و گفت: بی‌شک وحدت به معنای خاص دوران قبل از پیروزی و بعد از انقلاب توسط امام و رهبری مکرر به کار رفته و اکنون در شعار همدلی و همزبانی ترجمه می‌شود. معنی همدلی و همزبانی این است که تنها نمی‌توان به معیار تکیه کرد بلکه باید به عملکرد نیز تکیه کرد.

وی به فوریت داشتن پیام سال در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: رهبری با توجه به دو مسئله اساسی یعنی درون و برون، نیت و عمل و رویکرد و عملکرد پیشنهادی را مطرح کرده‌اند که از نظر ما هم فوریت دارد. با توجه به حلقه فشرده دشمن به خصوص در مذاکرات هسته‌ای هرگونه اختلافی فی‌مابین دولت و ملت مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. اختلافات از سرعت پیشرفت کشور می‌کاهد.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس به مغایرت نداشتن همراهی و همدلی با نقد سازنده اشاره کرد و ادامه داد: دیدگاه همدلی و همزبانی مخالف نقد سازنده نیست. رئیس‌جمهور نیز از معاندت و رفتارهای تخریبی نگران هستند. آن چیزی که باعث نگرانی است نقد سازنده نیست. البته وقتی لباس نقد بهانه‌ای برای مبارزات سیاسی یا تخریب دولت می‌شود تعریف عوض می‌شود. اگر نقد صره را از ناصره جدا کند، مورد نیاز است. اما آن چیزی که باعث نگرانی است تسویه حساب شخصی از طریق نقد است. حکومت با تخریب مخالف است ولی همه دارای حق نقد و آزادانه سخن گفتن هستند.

وی همچنین گفت: رهبری به عناوینی منجمله فعالیت واقعی علمی، فعالیت عزت‌مندانه هسته‌ای و یا عناوینی از نوع اجرای برنامه‌ها و رویکرد حقیقی اقتصاد و استفاده از عزم ملی و مدیریت جهادی تکیه کرده‌اند که برای رسیدن به این اهداف مجموعه‌ای از رویکردها و عملکردها مورد نیاز است. مثلا بخش اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... هر کدام از اینها می‌تواند موجب اقتدار کشور شود. هرچه قدر کشور قدرتمندتر شود تأثیرگذاری بیشتری بر منطقه و دنیا خواهد داشت.

ندیمی، وحدت را موجب پیشرفت کشور دانست و اظهار داشت: با رویکرد همدلی و همزبانی در نظام ژئوپلتیک منطقه می‌توان از جهت اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی گام برداشت. نظام مقتدر ما سعی کرده در طول 36 سال با بعد معنویت و صدور مفاهیم انسانی و اخلاقی، آرمان‌‎های انقلاب خود را صادر کند و توانسته موجبات پیشرفت خود را از همین طریق فراهم کند.

ارسال نظر: