سبحانی‌نیا: بالابردن آستانه تحمل نقدپذیری، از مهم‌ترین محورهای شعار سال ۹۴ است

کدخبر: 990589

عضو هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با «نسیم»: دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین دولت و ملت است/ انتقادات باید دلسوزانه باشد ولی دولت براساس نقش پدرانه، بپذیرد که آرای مختلف در کشور وجود دارد

حسین سبحانی‌نیا، عضو هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با «نسیم»، به شعار سال 94 که از سوی رهبری به "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" نام‌گذاری شده اشاره کرد و گفت: بی‌تردید یکی از توفیقاتی که در طول سال‌های انقلاب داشتیم حضور و حمایت مردم از نظام و دولت‌ها بوده است. ادامه این مسئله در موقعیت کنونی ایران در منطقه و جهان قطعاً یکی از ضرورت‌های جدی است. رسیدن به توفیقات مهم در عرصه‌های کنونی کشور اعم از مشکلات و مسائل داخلی و خارجی جز با همدلی و همزبانی دولت و ملت حاصل نمی‌شود.

نماینده مردم نیشابور با اشاره به اهداف دشمن در واگرایی افکار مختلف کشور افزود: امروز یکی از اهداف دشمن واگرایی و ایجاد شکاف در نظام و مابین قومیت‌ها و دولت و ایجاد تفرقه است. شعار سال 94 یکی از نیازهای اساسی برای دست یافتن به منافع ملی هم در صحنة داخلی و هم در عرصة بین‌المللی است. انتخاب این شعار قطعاً کشور و دولتمردان را برای ارائه خدمت بیشتر کمک می‌کند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت، تحقق شعار سال را منوط به رعایت برخی مسائل دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی را در زمینه شعار سال نیز فرمودند که اولاً دولت باید آستانه تحمل خود را بالا ببرد، نقد ناقدین را تحمل کند و منتقدین دلسوز را متهم نکند. منتقدین را به عناوین و برچسب به راحتی متهم نکند. آستانة تحمل دولت حتماً باید بالا برود. دولت به مثابه پدر خانواده باید تحمل داشته باشد.

وی در ادامه به شرایط نقد و لزوم سازنده بودن انتقادات اشاره کرد و گفت: نقدها هم از ناحیه نقدکنندگان باید سازنده باشد، نقدهایی که مورد سوء‌استفاده بیگانگان قرار بگیرد نباید استفاده شود. البته دولت هم نباید توقع داشته باشد که هیچ نقدی نسبت به کارش نشود یا اندیشه‌های مختلف در جامعه نباشد ولی همه این انتقادات باید در چارچوب و دلسوزانه باشد. انشاءالله با چارچوبی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند امیدواریم که در سال همدلی و همزبانی، این همدلی و همزبانی در جامعة ما بیشتر شود و در جهت تأمین منافع ملی بتوانیم گام‌های بلندتری را برداریم.

سبحانی‌نیا همچنین راه‌های به ثمر رسیدن شعار سال را بیان نمود و افزود: توصیه‌هایی که رهبری در فرمایشاتشان در مشهد بیان کردند بهترین راه برای عملیاتی کردن این شعار است. همت، تلاش، استفاده از ظرفیت‌های داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله این روش‌هاست. در کشور ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که از این ظرفیت‌ها باید هر کدام در جای خود به خوبی استفاده کرد. با دلسوزی و با استفاده از منابع داخلی و ظرفیت‌های بخش خصوصی، انشقاق نکردن جامعه، قطعاً زمینه‌های تحقق آن اندیشه‌های بلند رهبری بیشتر و بهتر فراهم می‌شود.

عضو هیأت رئیس مجلس به وظیفه پارلمان در خصوص پوشاندن جامه به شعار سال اشاره کرد و گفت: مجلس هم به عنوان یکی از ارکان نظام در بسترسازی برای تحقق این شعار محوری وظیفه سنگینی دارد. نقش مجلس در همدلی و همزبانی بسیار مهم است به دلیل اینکه مجلس ترکیبی از جامعه ایرانی است. نمایندگان مجلس باید از واگرایی پرهیز کنند، نقدهای سازنده را تشویق کنند، نقدهای تخریبی را کم کنند و قوانینی که می‌تواند اهداف رفتاری را محقق کند را تصویب کنند. در بحث مذاکرات هسته‌ای این همدلی‌ها می‌تواند به دست یافتن منافع ملی و آن منافع حداکثری کمک کند. دشمنان کشور می‌خواهند با فشار نیت‌های خود را تحمیل کنند. وقتی که ملت، دولت، مجلس و ارکان نظام همه در کنار هم و همصدا هستند در مسائل کلان و مسائل اساسی جامعه این اتفاق نخواهد افتاد.

ارسال نظر: