بهادری جهرمی:

دولت از هر روش مسالمت‌آمیزی برای انتقال اعتراض استقبال می‌کند

کدخبر: 2375747

بنظر می‌رسد راه‌حلِ به نتیجه رسیدن ساماندهی تجمعات و راهپیمایی‌ها و اجرایی شدن اصل 27 قانون اساسی ارائه لایحه‌ای از سوی دولت می‌باشد

نسیم‌آنلاین: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در برنامه صف اول شبکه خبر بر شنیده شدن اعتراضات مردم تاکید و اظهار کرد: حوادث اخیر برنامه‌ریزی شده بود، دشمنان به دنبال یک بهانه‌ای بودند تا این عملیات را اجرا کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی بر این مساله که برنامه دولت  شنیدن صدای مردم است تاکید کرد و گفت: مردم را نباید دسته‌بندی کرد، دولت اقداماتی انجام داده و در طول کمتر از یک سال به ۳۱ استان کشور سر زده است، یعنی اینکه میان دولت و مردم دیواری وجود ندارد و بین مردم و می‌رود. وی افزود: دولت از هر روش مسالمت‌آمیز و مناسبی برای انتقال حرف و کلام تا اعتراض استقبال می‌کند. اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه نخبگانی مصوبه خانه ملی گفت و گوی آزاد را داشت که در دانشگاه‌ها شروع شده بود، البته کرسی‌های آزاداندیشی سال‌ها پیش توسط رهبر انقلاب مطالبه شده که تحقق نیفتاده بود، دولت این بارِ روی زمین مانده را هم مثل سایر بارها بر دوش گذاشت.

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که چندین سال است بحث ساماندهی تجمعات و راهپیمایی‌ها و تنظیم قانونی برای اجرایی شدن اصل 27 قانون اساسی پس از هر موج اغتشاش در کشور از جانب یرخی سیاست‌مداران و چهره‌ها و فعالان سیاسی مطرح می‌شود و پس از فروکش کردن ناآرامی‌ها از یاد می‌رود.

به تازگی، برخی نمایندگان مجلس از طرحی در خصوص ساماندهی تجمعات صحبت به عمل آورده‌اند. محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، توضیحاتی درخصوص این طرح ارائه نموده است. بر این اساس طبق این طرح، افراد برای برگزاری تجمعات باید از فرمانداری‌ها یا بخشداری‌ها درخواست مجوز کنند. این درحالی است که آبان سال گذشته، طرح دیگری با همین موضوع توسط آقای جوکار تهیه و در مجلس اعلام وصول شد که از سرنوشت آن خبری در دست نیست.

بنظر می‌رسد با توجه به گفته‌های سخنگوی دولت، راه‌حل به نتیجه رسیدن ساماندهی تجمعات و راهپیمایی‌ها و اجرایی شدن اصل 27 قانون اساسی، ارائه لایحه‌ای از سوی دولت می‌باشد.

ارسال نظر: