خدا لعنت کند رضاخان را که سربازی اجباری آورد!

کدخبر: 2372865

مردم به رضا خان سرباز نمی‌دادند، زیرا کودتاگر بود.رضا خان آمد و یک مجلسی در سال 1304 درست کرد و اجبار کرد مردم به دولت سرباز بدهند، برای همین شد اجباری!

محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری که در برنامه ی دادستان حاضر شده بود، در پاسخ به سوال مجری که پرسیده بود :فکر کنم جایی گفته بودید خدا لعنت کند رضا خان را که سربازی اجباری را آورد پاسخ داد:

«الان هم می‌گویم خدا لعنت کند؛ زیرا کار مشروطه را آن تعطیل کرد و کار فیزیکی را مثل تشکیل دولت و ارتش و ... را درست کرد. مردم به رضا خان سرباز نمی‌دادند، زیرا کودتاگر بود. رضا خان آمد و یک مجلسی در سال 1304 درست کرد و اجبار کرد مردم به دولت سرباز بدهند، برای همین شد اجباری. از 1304 تا اروز که 1400 است، 96 سال استکه مردم اجباری عمل می‌کنند.

بنده بالاخره سپاه را تشکیل دادم و گفتم: «جَاهِدُواْ بِأَمْوَالِکُمْ وَ أَنفُسِکُمْ». رضا خان می‌خواست جان مردم در راه او باشد. بعدها هم ستاد و ارتش و این‌ها تشکیل شد که دیدیم در 1320 چه کردند، در 1332 دیدیم و چندین بار دیدیم که دیگران جان دادند و آن‌ها سر سفره نشستند.

الان جنگ، جنگ الکترونیک است؛ جنگ اشخاص و افراد نیست. جنگ تبدیل شده به یک علم فنی مهندسی. خب ما خیلی خوب متکی به این جریان شدیم و صنایع نظامی و اطلاعاتی خیلی رشد کرده است. حال احتیاج به اینکه سرباز گیری بکنند، ندارند. این قتنون بایستی قطعا تغییر پیدا کند و به یک استعداد ملی تبدیل شود، نه یک هزینه ملی.»

منبع: خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر: