رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران: ستاد مدیریت بحران ناکارآمد است

کدخبر: 1015491

حافظی گفت: مسئولان به دلیل عدم ایجاد زیرساخت‌ها از جمله سامانه اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم به مردم، مقصرند/ مدیریت بحران باید سازمانی مستقل شود و زیرنظر مستقیم رئیس‌‌جمهور فعالیت کند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر اینکه از وقایع گذشته تجربه کافی کسب نشده است، گفت:‌ ستاد مدیریت بحران کاملا ناکارآمد است و کارگروه‌های آن با اقدامات جزیره‌ای موفقیت آمیز عمل نکرده است.

رحمت اله حافظی روز گذشته در برنامه تهرانگردی به همراه آقای احمد مسجدجامعی و خبرنگاران از منطقه کن سولقان بازدید کرد. وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران سه مرحله قبل،‌ حین و بعد بحران دارد، اظهار کرد:‌ بر اساس شواهد موجود تنها در مدیریت بعد از بحران ورود جدی صورت گرفته است از این رو می‌توان گفت که از حوادث گذشته تجربه کافی کسب نکردیم تا اقدام بازدارنده برای قبل بحران داشته باشیم.

وی با اشاره به سیل تجریش، ‌افزود: ستاد مدیریت بحران کاملا ناکارآمد است و کارگروه‌های آن با اقدامات جزیره‌ای موفقیت آمیز عمل نکرده است به طوری که حتی ساختمان‌هایی که مقاومت لازم را در برابر حوادث ندارند، شناسایی نشده است و سامانه‌ای هوشمند برای فعالیت‌های ستاد مدیریت نیز وجود ندارد تا از وقوع حادثه اطلاع رسانی به موقع انجام دهد.

رئیس کمیسیون سلامت،‌محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در واکنش به اظهار نظری مبنی بر اینکه در حادثه اخیر مردم در افزایش تلفات جانی و مالی مقصر شناخته شده‌اند،‌ تاکید کرد:‌ ما به مردم آموزشی برای مقابله با بحران نداده‌ایم و هیچ سامانه اطلاع‌رسانی از وقوع حوادث نیز وجود ندارد که تا آنها را مطلع کنیم. مسئولان به دلیل عدم ایجاد زیرساخت‌ها از جمله سامانه اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم به مردم مقصرند.

حافظی با اشاره به اینکه هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی در مقوله مدیریت بحران وجود ندارد،‌ گفت:‌ با گذشت چندین دهه همچنان شاهدهستیم که هر حادثه‌ای تلفات جبران‌ناپذیری به مردم و شهر و زیرساخت‌ها وارد می‌شود امیدواریم این بار مسئولان امر تجربه لازم را کسب کنند.

وی اعلام کرد:‌مدیریت بحران در کشور ما به دلیل نبود جایگاه مشخص دچار عدم ایراد شده است از این رو باید جایگاه مدیریت بحران ارتقا یابد به طوری که سازمانی مستقل شود که زیرنظر مستقیم رئیس جمهور فعالیت جدی خود را برای مدیریت بحران آغاز کند و البته زیرساخت‌ها به گونه‌ای تعریف شود که نیروهای مسلح نیز علاوه بر کمک رسانی از این سازمان تبعیت کافی را داشته باشد.

ارسال نظر: