دبیر مطرح کرد: آیا اساسنامه سازمان‌های شهرداری با اساسنامه مصوب شورا مطابق است؟

کدخبر: 1044174

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر گفت: شنیده‌ایم برخی از بندهای مهم اساسنامه سازمان‌ها با مصوبه شورا مطابق نیست، به همین دلیل از شهرداری می‌خواهم اساسنامه‌های سازمان‌ها را به شورا ارسال کنند

به گزارش «نسیم»، علیرضا دبیر در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمانهای شهرداری تهران با اشاره به اهمیت رعایت مصوبات شورا تصریح کرد: سه هفته قبل در تاریخ چهارم آذرماه در چنین جلسه ای این موضوع را تذکر دادم اما در طول این مدت شهرداری هیچ اقدامی برای ارسال اساسنامه سازمانها به شورا انجام نداده و اگر به این موضوع رسیدگی نشود تذکر را کتبی به شهرداری ارسال می کنم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بعد از تذکری که هفته گذشته دادم قرار بود ظرف ۴۸ ساعت اساسنامه ها به شورا ارسال شود و با این تاخیر پیش آمده این سوال به وجود می آید که اگر اساسنامه ها بدون مشکل است چرا آن را در اختیار شورا قرار نمی دهند؟

سپس گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی سازمان ورزش شهرداری تهران برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۲ قرائت شد. علیرضا دبیر بعد از قرائت این گزارش گفت: سازمانها افشای صورت های مالی را جدی نمی گیرند. گاهی رفتار سازمان ها شبیه ادارات کل است و حتی تیم حسابرسی شهرداری هم به طور کامل در جریان جزییات نیستند.

وی اضافه کرد: یکی از ایرادات وارد شده توسط حسابرس این است که با وجود آنکه سازمان ورزش حق انتخاب حسابرس نداشته اما اقدام به انتخاب حسابرس کرده اند.

به گفته دبیر این مشکل در اکثر سازمان ها وجود دارد و بازرس سازمان به طور غیرقانونی اقدام به انتخاب حسابرس کرده است. وی در این باره توضیح داد: حق انتخاب حسابرس با شورای شهر است و بر اساس بند ل تبصره یکم اساسنامه سازمان؛ انتخاب و تجدید انتخاب بازرس و یا بازرسان در اختیار شورای سازمان است نه انتخاب حسابرس.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه به تفاهم نامه امضا شده بین شورا و شهرداری در انتخاب حسابرس مشترک اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه یک سال و دو ماه روی میز شهردار بود و امضا نمی شد. این تفاهم نامه صد در صد به نفع شورا؛ شهرداری و مردم است چرا که مدیران و معاونین شهردار هم نمی خواهند این تخلفات وجود داشته باشد.

دبیر در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ورزش سود و زیان سازمان را به خوبی در صورت های مالی خود نشان نداده است؛ عنوان کرد: بر اساس بند ۱۳ گزارش حسابرس رسمی شورا؛ در موضوع سالن ها و ورزش ها شورا تعرفه ها را مشخص کرده و تخفیفاتی را هم تصویب کرده است. اما اعضای هیات مدیره خارج از مصوبات شورا تخفیفاتی را اعمال کرده اند و مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخفیف داده اند که این تخلف است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تصریح کرد: اگر می خواهند تخفیف بدهند نباید سازمان را متضرر کنند و باید شهرداری از جای دیگری این تخفیف را جبران کند.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: آیین نامه مالی و معاملاتی شرکت ها و سازمانها باید برای تصویب به شورا می آمده و شهرداری هنوز رای شورا را درباره آیین نامه مالی و معاملاتی را ندارد. این یکی از موضوعاتی است که سازمان بازرسی نیز به آن وارد شده است.

وی با اشاره به بند هشت ماده ۹ وظایف و اختیارات شورای سازمان گفت: بر اساس این بند بررسی و تصویب آیین نامه های سازمان در چارچوب قوانین و مقررات به استثنای آیین نامه های مالی و معاملاتی سازمان از اختیارات شورای سازمان است. به این معنی که تصویب آیین نامه های مالی و معاملاتی از اختیارات شورای سازمان نیست. دبیر در پایان گفت: ایستادن جلوی تخلفات هزینه دارد و ما این هزینه را می دهیم.

ارسال نظر: