عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

تنها نیم درصد از آسانسورهای شهر تهران استاندارد است

کدخبر: 2008355

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: سازمان استاندارد گزارش عجیبی اعلام کرده مبنی بر اینکه در بازبینی‌های میدانی مشخص شده از ۲ هزار و ۳۰۰ آسانسوری که در بیمارستان‌ها و ادارات در حال فعالیتند تنها ۱۱ آسانسور استاندارد بوده یعنی تنها حدود نیم درصد آسانسورها استاندارد بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران یک شهر بی‌دفاع و بی‌پناه است، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد اخیراً گزارش عجیبی داده که از 2300 آسانسوری که در بیمارستان‌ها، شهرداری‌ها وادارات مورد بازرسی قرار داده‌اند، تنها 11 آسانسور یعنی نیم درصد دارای استاندارد است .

وی با اشاره به اینکه بلندمرتبه‌سازی در شهر تهران با سرعت در حال انجام است و این آمار جای نگرانی دارد، افزود: بر اساس این گزارش 30 درصد آرد نان نانوایی‌ها اشتباه داده می‌شود! همچنین معاینه فنی مخزن‌های سی ان جی خودروهای شخصی انجام نمی‌شود و من نام این خودروها را خودروهای انتحاری می‌گذارم .

وی ادامه داد: اگر به آمار 5 درصد آمادگی برابر زلزله، سه هزار اتوبوس فرسوده، 7 هزار تاکسی فرسوده، بی‌صاحب بودن کنترل آلودگی هوا، 12 هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده 100 و بیش از 10 هزار میلیارد تومان بدهکاری به مدیریت شهری اضافه کنیم، انصافاً چه کسی باید از این شهر دفاع کند .

وی همچنین پیشنهاد کرد: سازمان نظام‌مهندسی شرکت‌های بازرسی خودشان را در دوره بهره‌برداری ساختمان‌ها هم فعال کنند .

همچنین در این جلسه مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور گفت: امیدواریم برای شب عید کارگران، کارمندان به‌گونه‌ای مدیریت شود و علی ال سویه کاری برای آن‌ها انجام دهیم که شب عید شرمنده مردم نشویم .

وی درباره تذکر حکیمی پور درباره عدم حضور شهردار در صحن شورای شهر، افزود: اگر سال 94 را رصد کنید فکر نمی‌کنم بیشتر از 5 جلسه شهردار در شورا حضورداشته باشد و این جای سؤال دارد خصوصاً در بحث بودجه انتظار داشتیم ایشان در شورا می‌بود .

این عضو شورای شهر تهران درباره مسائل جامعه هنری نیز گفت: الآن هنرمندان در این مملکت در شرایط خوبی از جهت اقتصادی نیستند، فشارهایی که عده‌ای به هنرمندان وارد می‌کند جای تعجب دارد در گوشه‌ای از این کشور مراسمی وجود دارد و چند هنرمند می‌روند وعده‌ای فحش و فحش‌کاری می‌کنند و می‌خواهند بزنند. فرق جمهوری اسلامی با نظام طالبانی وداعشی در همین هنر است. همه باید تلاش کنیم وفاق ملی ایجاد شود .

ارسال نظر: