تجهیز یک هزار تاکسی پایتخت به دستگاه پُز

کدخبر: 2011455

مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر، از تجهیز ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی به دستگاه‌های پُز تا پیش از پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مسیح قائمی در تشریح سامانه جدید ارائه‌شده توسط بانک شهر به نام چهره بانک نیز گفت: بانک شهر با حدود شش سال سابقه به‌عنوان یکی از بانک‌های جوان کشور محسوب می‌شود که شهرداری‌های کشور سهام آن را در اختیاردارند .

وی بابیان اینکه هم‌اکنون یکی از خدمات نوینی که با در نظر گرفتن شرایط بحران و به‌عنوان یکی از پیش‌بینی‌های این شرایط توسط بانک شهر ارائه‌شده است، چهره بانک است افزود: به‌طوری‌که در شرایط بحرانی می‌توان برای توزیع اقلام با شناسایی افراد توسط این سیستم اقدام کرد .

قائمی تصریح کرد: در حال حاضر 200 کیوسک شهری که با مراجعه شهروندان به آن‌ها قابلیت چهره‌نگاری و دریافت اثرانگشت آن‌ها وجود دارد، می‌توانند انواع خدمات بانکی را در شرایط بحرانی به شهروندان ارائه کنند .

وی خاطرنشان کرد:در حقیقت بانک شهر با این اقدام شروع به ارائه خدمات بانکی به‌صورت 24 ساعته کرده است که در تاب‌آوری شهرها نیز اقدام مؤثری خواهد بود .

مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر در ادامه درباره قرارداد شرکت تاکسیرانی با بانک شهر در رابطه با تجهیز تاکسی‌های پایتخت به دستگاه‌های پز گفت: این کار در آخرین مراحل اجرایی قرارگرفته است و برابر هماهنگی‌های انجام‌شده در مرحله اول، تاکسی‌های خطی مجهز به این دستگاه‌ها خواهند شد .

قائمی افزود: شهروندان می‌توانند با کارت‌های موجود که برای بلیت مترو و اتوبوس از آن‌ها استفاده می‌کنند ازاین‌پس و با نصب این دستگاه‌ها کرایه تاکسی خود را نیز حساب کنند .

وی با اشاره به وجود 16 میلیون کارت مترو و اتوبوس در پایتخت گفت: مشکل پول خرد یکی از معضلات شهروندان برای کرایه تاکسی‌ها بود که با نصب دستگاه‌های پز این مشکل مرتفع خواهد شد .

وی تأکید کرد:‌ نصب این دستگاه‌ها در مراحل آزمایشی به سر می‌برد و در حال حاضر در یک نقطه از شهر تهران به‌صورت آزمایشی مورداستفاده قرارگرفته و تا پیش از پایان سال جاری 1000 تاکسی به این دستگاه‌ها مجهز خواهند شد .

قائمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان تاکسی برابر قرارداد شرکت تاکسیرانی و بانک شهر گفت: مقررشده به تاکسیرانان بر اساس عملکردشان تسهیلات بانکی داده شود .

ارسال نظر: