قناعتی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

انحراف شهرداری از بودجه ۹۵ در پایان سال شدت می‌گیرد/ لزوم بررسی میزان حقوق پرسنل شهرداری

کدخبر: 2016609

عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم بررسی شورای شهر در مورد میزان پرداختی به پرسنل شهرداری عنوان کرد: تا پایان سال ۹۵ قطعاً میزان انحراف از بودجه بسیار بیش از چیزی است که اعضا هنگام تصویب پیش‌بینی کرده‌اند.

ابوالفضل قناعتی عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » با اشاره به در نظر گرفتن 60 درصد از سهم بودجه سال 95 شهرداری تهران به‌عنوان بودجه غیر نقد خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۵ قطعاً میزان انحراف از بودجه بسیار بیش از چیزی است که اعضا هنگام تصویب پیش‌بینی کرده‌اند .

وی با اشاره به اینکه فرآیند جذب بودجه نقد و غیر نقد در اختیار شهرداری یا شورای شهر تهران نیست، اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که از مدار در نظر گرفته‌شده خارج نشویم اما هیچ تضمینی وجود ندارد .

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه برای تأمین اعتبار برنامه‌های تصویب‌شده برای سال 95 تغییر سهم بودجه نقد و غیر نقد ضروری است، گفت: درصورتی‌که دست شهرداری برای تغییر این سهم بیشتر باشد طبیعی است که میزان انحراف از بودجه نیز افزایش می‌یابد .

کسری بودجه 5 هزارمیلیاردی حمل‌ونقل نسبت به برنامه پنجم توسعه شهرداری

قناعتی با اشاره به کسری بودجه ۵ هزارمیلیاردی بودجه حمل‌ونقل نسبت به برنامه پنجم توسعه شهرداری اظهار کرد: بخش حمل‌ونقل سالانه بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد بودجه کمتری نسبت به آنچه در برنامه توسعه مشخص‌شده است دریافت رده و درنهایت امسال در مقایسه با کسری بودجه ۵ هزارمیلیاردی مواجه هستیم. این در حالی است که سالانه قیمت‌ها افزایش‌یافته و این موضوع حوزه حمل‌ونقل را با چالش بیشتری مواجه می‌کند .

وی با اشاره به اداره شدن سازمان مدیریت پسماند از سال 90 به بعد به‌واسطه درآمدهای خود بر اساس قانون گفت: این موضوع چهار سال به تعویق افتاده این در حالی است که تنها بخش آموزش حوزه خدمات شهری در سال ۹۴ عددی برابر با 25 میلیارد بودجه دریافت کرد .

قناعتی افزود: پرداختن به حوزه‌هایی همانند آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند جز مطالبات اعضای شورای شهر است اما اینکه مدیران اجرایی شهرداری نتوانسته‌اند باوجود دریافت بودجه در این حوزه آن‌چنان‌که باید عمل کنند، یک ضعف مدیریتی محسوب می‌شود .

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بخش دیگری از هزینه‌های شهرداری تهران در حوزه حقوق و مزایای پرسنل عنوان کرد: مدیریت شهری در این حوزه سالانه حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان هزینه می‌کند. این در حالی است که شهرداری ماهانه تنها 350 میلیارد تومان به پیمانکاران حوزه خدمات شهری پرداخت می‌کند .

این عضو شورای شهر افزود: لذا ضروری است اعضای شورای شهر در مورد عدد پرداختی به پرسنل ثابت شهرداری ورود کرده و بررسی کند آیا پرداختی‌های صورت گرفته بر اساس معیارهای قانون کار است یا خیر. این موضوع باید در مورد رده مدیران با حساسیت بیشتری دنبال شود. همچنین تعداد دقیق پرسنل شهرداری از سوی شورای شهر باید مورد بررسی قرار گیرد .

این عضو شورای شهر در پایان تأکید کرد: تمامی این موارد در پایان سال به انحراف از بودجه دامن می‌زند .

ارسال نظر: