دبیر انجمن صنفی کسب‌ و کار اینترنتی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

ورود فروشگاه‌های اینترنتی به پویش‌های حمایت از ساخت ایران موجب تقویت اقتصاد دانش‌بنیان است

کدخبر: 2018828

دبیر انجمن صنفی کسب‌ و کار اینترنتی گفت: فعالین حوزه وب بر اساس مسئولیت اجتماعی خود می‌توانند نقش مؤثری در معرفی کالاهای ایرانی داشته باشند. دولت مباحث مربوط به دریافت مجوز‌های لازم برای فروش اینترنتی را تسهیل کند.

گروه اجتماعی « نسیم آنلاین »- اخیراً پویش(کمپین) اینترنتی ساخت ایران برای حمایت از کالای باکیفیت داخلی راه‌اندازی شده است. در این راستا با رضا الفت نسب دبیر انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی گفتگویی کرده‌ایم .

آقای الفت نسب نظر شما به‌عنوان دبیر انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی در رابطه با برگزاری پویش ساخت ایرانی که توسط یکی از فروشگاه‌های اینترنتی در حال اجرا است چیست؟

همان‌طور که می‌دانیم یکی از پایه‌های اصلی مبحث اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و خرید محصولات ساخت کشور است. قطعاً فعالین حوزه وب بر اساس مسئولیت اجتماعی خود می‌توانند نقش مؤثری در معرفی کالاهای ایرانی داشته باشند. بر این اساس یکی از فروشگاه اینترنتی مطرح کشور در اقدامی قابل‌تقدیر پویش ساخت ایران را راه‌اندازی کردند .

چه اتفاق خاصی برای کالاهای تولید داخل در این پویش می‌افتد؟ با توجه حجم بالای بازدید کاربران از وب و رونق خریدهای اینترنتی، کالاهای ایرانی که دارای استانداردهای کیفی معتبر هستند و علاقه‌مند به حضور در این پویش بودند، اقدام به معرفی کالا خود می‌کنند. بالطبع مصرف‌کنندگان با این کالا‌ها آشنا می‌شوند و در صورت لزوم اقدام به خرید می‌نمایند. موضوع مهم‌تری که اتفاق می‌افتد این است که تعداد زیادی از کاربران اقدام به بحث و تبادل‌نظر درباره کالا و یا برند‌های داخلی می‌کنند و تولیدکننده بدون واسطه می‌تواند نظرات آن‌ها را مشاهده و اصلاحات موردنظر مشتریان را کیفیت کالا و یا حتی نحوه عرضه آن اعمال نماید .

فکر می‌کنید راه‌اندازی این پویش‌ها چه تأثیری درروند فروش کالاهای تولید داخل دارد؟

یک نکته بسیار مهمی که در رابطه با خرید کالاهای ایرانی، همیشه غافل مانده، موضوع معرفی کالا است. فکر می‌کنید مردم چند برند لوازم‌خانگی یا پوشاک ایرانی را می‌شناسند. هر واحد تولیدی که بتواند هزینه سرسام‌آور تبلیغات تلویزیونی یا بیلبورد را بدهد مردم او را می‌شناسند. اما آیا واقعاً همه تولیدکنندگان ما این امکان رادارند که هزینه‌های این‌چنینی بکنند. خوب یک‌راه حل استفاده از اینترنت است. به‌هرحال باعرضه کالا در فضای مجازی آن‌هم توسط فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، قطعاً فروش اتفاق خواهد افتاد و بالطبع آن اشتغال و کارآفرینی تقویت خواهد شد و ...

کالای با کیفیت

واقعاً دولت می‌تواند نقش بسیار مؤثری در ایجاد و استمرار پویش‌های مجازی داشته باشد. رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی مرقوم داشته‌اند: احراز جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش‌بنیان در فضای مجازی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای بهبود شرایط کسب‌وکار مرتبط با فناوری‌های مجازی و بهره‌گیری از فرصت‌های اشتغال‌زایی و نیز رونق محتوا، خدمات و تجارت در این عرصه. خوب دولت بر اساس این فرمان باید از کسب‌وکارهای اینترنتی که شاخه‌ای از اقتصاد دانش بیان بر بستر فناوری‌های نوین هستند، حمایت کند. منظور از حمایت مباحث مالی نیست. دولت باید در موضوع فرهنگ‌سازی خرید اینترنتی در جامعه فعال شود. از کارآفرینان این حوزه حمایت کند و مباحث مربوط به دریافت مجوز‌های لازم برای فروش اینترنتی را تسهیل کند.

به‌هرحال امیدوارم نقش کسب‌وکارهای مجازی در توسعه اقتصاد مقاومتی روزبه‌روز بیشتر شود .

ارسال نظر: