رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران:

تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای مساجد تهران در سال ۹۴

کدخبر: 2032527

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۰۴ میلیارد تومان برای تجهیز و احداث مساجد هزینه شده است گفت: هم اکنون یک درصد مساجد موجود در شهر تهران فرسوده هستند به عبارتی ۲۰ مسجد شهر فرسودگی دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام جواد صادق‌زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه باید به فرهنگ شهروندان و موضوع دینی بیش از گذشته اهمیت داد گفت: مدیریت شهری تنها وظیفه‌ ساخت بزرگراه و توسعه فضای سبز را ندارد چرا که این نهاد که یک نهاد اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ 44 میلیارد تومان برای تجهیز مساجد و 360 میلیارد تومان برای احداث مساجد تخصیص یافته است گفت: تهران باید 4 هزار مسجد داشته باشد در حالی که امروز یک هزار و 964 مسجد دارد که فقیرترین شهر در خصوص داشتن مسجد است.

صادق‌زاده همچنین از تخصیص اعتبار 400 میلیون تومانی برای اعتکاف امسال خبر داد و گفت: در منطقه هرندی به دلیل رخداد هنجارشکنی بالا هر سه شنبه در مساجد آن جلساتی برگزار می‌شود و موفق شدیم حسینیه شیخ رجب علی خیاط را احداث کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران مجوز 150 تجاری رایگان برای ساخت مساجد در پایتخت می‌دهد گفت: در حال حاضر 126 مسجد در حال تاسیس داریم که به زودی 30 مسجد آن به بهره‌برداری می‌رسد، البته بیش از یک درصد مساجد موجود شهر تهران فرسوده هستند.

ارسال نظر: