علیرضا دبیر:

مشکلات ری با شعار دادن حل نمی‌شود

کدخبر: 2041724

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال‌هاست مشکلات ری وجود به قوت خود باقی است و این مشکلات با شعار دادن حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و نهمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مشکلات ری اظهار داشت: نباید درخصوص ری شعاری صحبت کنیم متاسفانه سال‌هاست این مشکلات در ری وجود دارد و چه در دولت قبل چه در این دولت توجهی برای رفع مشکلات مردم این منطقه نشده است.

وی ادامه داد: فرماندار گزارش بدهد که دولت در این منطقه چه کرده است سال‌هاست مشکلات این منطقه مطرح می‌شود ولی در عمل اقدامی نمی‌بینیم و مردم این منطقه نیازمند کار عملی برای رفع مشکلاتشان هستند.

دبیر به عملکرد شهرداری در این منطقه هم انتقاد کرد و گفت: مسئولین شهرداری باید به مردم پاسخگو باشند که چرا اعتبارات نقدی را در این منطقه شهرداری تخصیص نمی‌دهند یاچرا شرکت خاک ریزآب در این منطقه به تعهداتش عمل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: من اهل این منطقه هستم و سال‌ها مشکلات مردم این منطقه را از نزدیک دیده‌‌ام. همه در طی سال‌های اخیر در خصوص رفع مشکلات این منطقه حرفهای خوبی می‌زنند ولی در هنگام عمل، همه عقب می روند و دوباره مردم می‌مانند و مشکلاتشان که به قوت خود باقی است. نیازی به تشکیل کارگروه برای رفع مشکلات این منطقه نیست. به تعهداتمان که مصوب هم شده عمل کنیم کافی است.

همچنین در این جلسه محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با انتقاد به نحوه اداره جلسه شورا گفت: طبق آنچه به ما اطلاع داده بودند امروز فقط قرار بود یک عضو شورا نطق پیش از دستور داشته باشند مانند نطق دیگر اعضا اما اینکه از قبل با فرماندار ری و مسئولین مرتبط هماهنگ شده تا در جلسه شورا برای بررسی موضوع نطق که مربوط به مسائل و مشکلات شهر ری است در صحن حضور داشته باشند به ما اطلاعی داده نشده بود تا ما در جریان موضوع مورد بررسی قراربگیریم.

وی ادامه داد: اکنون وقت زیادی از جلسه به یک نطق پیش از دستور اختصاص داده شده، هرچند موضوع طرح شده از اهمیت زیادی برخوردار است و حتی یک روز هم برای بررسی آن کم است اما برای بررسی آن باید از قبل اعضای شورا در جریان قرار می گرفتند تا مادر حوزه فعالیت خود مسائل را احصا میکردیم و دقیق تر به بررسی می پرداختیم.

سالاری با تاکید بر لزوم برنامه محور عمل کردن اظهار داشت: مگر ما برنامه 5 ساله نداریم؟ مگر ذیل آن برنامه سالانه نداریم؟ مگر بودجه برای برنامه های سالانه نداریم؟ مگر ما نمی گوییم شهرداری می بایست مطابق برنامه ها عمل کند؟ شهر ری نیز جزو همین برنامه 5 ساله است و ما الان باید بر اساس اسناد فرداست بررسی کنیم که شهرداری چه کارهایی باید انجام می داده که نداده و چه کار خوبی انجام داده است.

وی در پایان بر لزوم احیا جلسات مشترک با نمایندگان مجلس به منظور بررسی دقیق تر مسائل تاکید کرد.

ارسال نظر: