همزمان با هشتصد و هشتاد و هشتمین بزرگداشت "شیخ شهاب‌الدین سهروردی":

ایستگاه متروی سهروردی صبح دوشنبه افتتاح می‌شود

کدخبر: 2052625

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح رسمی ایستگاه متروی سهروردی از ایستگاه‌های باقی مانده نیمه شمالی خط ۳ مترو که در محدوده مرکزی شهر، خبر داد و گفت: این ایستگاه طی مراسمی صبح روز دوشنبه ۱۸ مرداد آغاز به کار می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مازیار حسینی گفت: برای ساخت ایستگاه متروی سهروردی که در عمق 25 متری زمین قرار دارد، علاوه بر 89 هزار متر مکعب خاک برداری، 5 هزار تُن آرماتوربندی، 33 هزار متر مکعب قالب بندی و 58 هزار متر مکعب بتن ریزی شده است.

وی با اعلام این که این ایستگاه دارای 18 دستگاه پله برقی است که ورودی جنوبی آن فردا و ورودی شمالی آن نیز تا قبل از آغاز سال جدید تحصیلی آماده افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: ایستگاه بعدی این خط که تا پیش از بازگشایی مدارس افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد، ایستگاه شهید قدوسی است که در چهارراه قصر واقع شده است.

گفتنی است ایستگاه متروی سهروردی که در خیابان شهید بهشتی بعد از تقاطع سهروردی واقع شده به عنوان یک صد و سومین ایستگاه متروی تهران به فاصله 10 روز از هشتم مرداد «روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی» و پس از 888 سال از این که « شیخ اشراق» چشم به جهان گشود، گشایش می یآبد.

ارسال نظر: