رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد:

تهیه پنج لایحه مدیریت شهری برای تصویب در دولت

کدخبر: 2053814

اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستائی مجلس طی نشستی با رئیس و مدیران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از آمادگی این فراکسیون برای همکاری در زمینه پیگیری و تصویب لوایح تهیه شده خبر دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در ابتدای این نشست خندان دل رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور طی سخنانی تدوین قوانین جدید و اصلاح، به روز رسانی و رفع خلاهای قانونی به منظور تقویت مدیریت شهری و روستائی و ارتقای خدمت رسانی شهرداری ها و دهیاری ها به شهروندان را از جمله اولویتهای کاری این سازمان طی سالهای اخیر برشمرد.

خندان دل در ادامه گزارشی از تهیه پنج لایحه مدیریت شهری، درآمدهای پایدار شهری، اصلاح قانون شوراهای اسلامی کشوری، امور اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها و فرآیند طی شده برای تصویب آنها در کمیسیون های تخصصی دولت بیان نمود.

وی با بیان اینکه حدود 72 درصد مردم کشور در شهرها زندگی می کنند، حمایت از شهرداری ها را از انتظارات شهروندان و از اولویت های دولت ذکر کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه فراکسیون مدیریت شهری و روستائی مجلس تاثیر زیادی در ابهام زدائی از برخی قوانین و اصلاح آنها و مطرح شدن موضوعات مرتبط با شهرداری ها و رفع مشکلات دارد و سعی می کنیم در ارتباط مستمر با این فراکسیون، زمینه تحقق موضوعات مهم که از انتظارات شهرداری ها و شوراهاست را فراهم نمائیم.

وی حضور تعدادی از شهرداران و دست اندرکاران عرصه های مدیریت شهری و روستائی در مجلس و بویژه در فراکسیون مدیریت شهری و روستائی را ظرفیت مناسبی برای تقویت مبانی قانونی و حقوقی شهرداری ها، دهیاری ها و شوراها برشمرد.

در ادامه لاهوتی رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستائی مجلس طی سخنانی آمادگی این فراکسیون را برای پیگیری امور مربوط به شهرداری ها و دهیاری ها در همکاری با وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام نمود و گفت: هدف فراکسیون در این دوره از مجلس انجام اقدامات منسجم در عرصه مدیریت شهری و روستائی است

وی موضوع واگذاری تصدی های دولتی به مدیریت شهری و روستائی، لایحه برنامه ششم توسعه و صیانت از قوانین را از جمله موضوعات مطرح ذکر نمود که باید در خصوص آنها بحث و تبادل و همفکری صورت پذیرد.

ارسال نظر: