معاون شهردار تهران در بازدید از کارخانه واگن‌‎سازی مترو تأکید کرد:

افزایش تولید واگن‎سازی از ۱۴ واگن به ۲۱ واگن در ماه

کدخبر: 2062617

معاون شهردار تهران در بازدید از کارخانه واگن‌سازی متروی تهران از بخش‎های مختلف این کارخانه ۵ هکتاری دیدن کرد و از نزدیک در جریان فرآیند تولید این محصول مهم صنعتی در این مجموعه بزرگ تولیدی قرار گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر مازیار حسینی در حاشیه این دیدار، هدف از بازدید خود را آشنایی نزدیک با همت بلند و تلاش مهندسان و کارگران کارخانه واگن سازی متروی تهران اعلام کرد و گفت: این مجموعه، مسیر خود را به خوبی دارد طی می کند و نوع نگاه رو به جلوی حاکم بر آن، نشان دهنده موفقیت مسیر انتخاب شده و متضمن افقی روشن و آینده ای موفق برای این واحد بزرگ صنعتی است.

وی با اعلام این که شیوه کار در کارخانه واگن سازی متروی تهران، نشان دهنده هدف گذاری درستی است که در آن پیش بینی شده، تأکید کرد: البته این مجموعه، ظرفیت بالایی دارد که با یک برنامه هدفمند، می توانیم آن را همزمان با ارتقای کیفیت، به بالاترین میزان ممکن افزایش دهیم و آن را به یک واحد صنعتی نمونه در سطوح ملی و حتی بین المللی تبدیل کنیم.

متروی تهران 104 ایستگاه در حال فعالیت و 100 کیلومتر خط و 70 ایستگاه در دست ساخت دارد

معاون شهردار تهران با اشاره به این که کارخانه واگن سازی متروی تهران در برنامه 5 ساله خود باید به تولید 490 دستگاه واگن و به عبارتی 70 رام قطار در سال برسد، اظهار کرد: با توجه به وجود استعداد و ظرفیت کافی در این مجموعه، با حمایت جدی و باور قلبی می توانیم به اهدافمان نائل شویم.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که گردش نقدینگی مجموعه واگن سازی متروی تهران از طریق فروش واگن و ارائه خدمات تعمیر و پشتیبانی به متروی پایتخت و متروهای سایر کلان شهرهای کشور، موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: خود را موظف می دانیم که منابع مورد نیازمان را تأمین کنیم تا این مجموعه با دلگرمی هر چه بیشتر، کار خود را انجام داده و کیفیت و ایمنی در تولیدات و خدمات خویش را تا جای ممکن بالا ببرد.

وی با تأکید بر این که برخی فراموش کرده اند که در حال حاضر در ناوگان گسترده متروی تهران با 180 کیلومتر طول و 104 ایستگاه، بیش از 1200 واگن مترو مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: امروز به منظور توسعه شبکه متروی تهران، حدود 100 کیلومتر خط و 70 ایستگاه در دست ساخت داریم که بالغ بر20 هزار نفر به صورت شبانه روزی در آن مشغول به کار هستند.

احتمال خطای انسانی در مجموعه ای که 20 هزار نفر سه شیفته در آن کار می کنند وجود دارد

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به احتمال بروز خطای انسانی و وقوع اتفاق در مجموعه بزرگی از ایستگاه ‌ها و خطوط در دست بهره برداری و در حال ساخت مترو که بالغ بر 20 هزار نفر، سه شیفته در آن در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: البته باید احتمالات را به حداقل میزان ممکن کاهش داده و جلوی تکرار هر گونه اتفاقی را بگیریم.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که مترو، کیفی ترین مجموعه شهری تهران است و از ساخت و ساز تا بهره برداری مترو و از تولید واگن تا حفاری تونل های مترو، بخش هایی اند که باید از بالاترین استاندارد و بیشترین ایمنی برخوردار باشند، تصریح کرد: در این بخش، باید دو مؤلفه ایمنی و کیفیت را به بالاترین اندازه و مدیریت و نظارت را به بیشترین میزان ممکن برسانیم.

وی با تأکید بر این که خیلی از مقامات و گردشگران خارجی، در تصویر ذهنی که قبل از ورود به پایتخت کشورمان برای خودشان ساخته اند، تفاوت چندانی بین تهران با کابل قائل نیستند، اضافه کرد: ‌این در حالی است که میهمانان خارجی وقتی پیشرفت های تهران و انبوه پروژه هایی که در دهه اخیر در این کلان شهر اجرا شده را از نزدیک می بینند، پایتخت کشورمان را با پایتخت های اروپایی همچون رُم مقایسه می کنند.

اگر حمایت شهردار تهران نبود بسیاری از پروژه های بزرگ شهری که به اتمام رسیده آغاز نمی‎شد

معاون شهردار تهران با اشاره به این که تهران امروز، حرف های زیادی برای گفتن دارد و انصافاً در این چند سال، کارهای خوبی در این کلان شهر انجام شده، اظهار کرد: همدلی هر چه بیشتر و حس دندانه ای از چرخ دنده ای بودن که فرآیند توسعه شهری را به پیش می برد، احساس خوشآیندی است که از طریق آن می توانیم خود را در پیشرفت شهرمان، سهیم و شریک بدانیم.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که برنامه ریزی مان برای شهر با نگاه به آینده است و بر این اساس، انصافاً اگر حضور شهردار محترم تهران و حمایت های ایشان نبود، نمی توانستیم بسیاری از پروژه های بزرگی که طی دهه اخیر در حوزه عمران شهری به اتمام رسیده را حتی آغاز کنیم چه برسد به این که به سرانجام برسانیم، تصریح کرد: بسیاری از مدیران ما نگاه به آینده ندارند و دید مدیریتی آنها بسیار محدود است و نوع نگاه حاکم بر مدیریت شهری تهران، ظرفیت بزرگی است که باید قدر دانسته شود.

وی در پایان با تأکید بر این که مجموعه واگن سازی متروی تهران به عنوان سرمایه ای ملی، مصداق «اقتصاد مقاومتی» مورد تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است، خاطرنشان کرد: این مجموعه با ارائه محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت پایین با لحاظ استاندادهای روز اروپا، قادر است نه تنها پاسخگوی نیازهای سراسر کشور، بلکه جوابگوی بازارهای منطقه نیز باشد.

اعلام آمادگی مدیرعامل واگن سازی تهران برای تولید انواع قطارهای مترو

قبل از سخنان معاون شهردار تهران، مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با اشاره به این که در این مجموعه، انتقال تکنولوژی را به عنوان راه حلی اجرایی در دستور کار قرار داده ایم و در 5 نوع محصولی که در واگن سازی متروی تولید می کنیم، تکنولوژی روز اروپا را مورد استفاده قرار می دهیم، اظهار کرد: نمونه قطارهای مورد استفاده در متروی شهرهای مختلف از مشهد و قم گرفته تا اهواز و شیراز را ساخته ایم و آمادگی تولید تمامی نمونه های موجود قطارهای مترو را داریم.

مهندس علی محمد قلی ها با بیان این که واگن سازی تهران آمادگی تجهیز پایانه های مترو را نیز داراست، از ورود این مجموعه به بحث نگهداری و تعمیرات دوره ای و اساسی ناوگان ریلی خبر داد و تصریح کرد: مدت تعمیرات اساسی یا اورهال هر قطار مترو را از 4 ماه به 3 ماه کاهش داده ایم و امروز قادر به بازسازی کامل 8 قطار مترو در سال هستیم.

وی با تأکید بر این که در حال حاضر، هر ماه 14 دستگاه واگن مترو معادل دو رام قطار در کارخانه واگن سازی متروی تهران ساخته می شود و به دستور معاون شهردار تهران، ظرفیت این مجموعه را به تولید ماهانه 21 دستگاه واگن مترو معادل سه رام قطار افزایش خواهیم داد، خاطرنشان کرد: البته هدف گذاری مان در برنامه 5 ساله مجموعه و با استفاده از حداکثر ظرفیت ممکن، تولید 42 دستگاه واگن مترو معادل شش رام قطار در ماه است.

همچنین در این جلسه مهندس هابیل درویشی مدیرعامل شرکت متروی تهران، مهم ترین برنامه شرکت واگن سازی تهران در حوزه ساخت داخل را بومی سازی کامل در تولید قطار مترو اعلام و تأکید کرد: به این منظور، سهم داخلی سازی قطعات تولید قطار مترو را به حدود 60 درصد افزایش داده ایم که با برنامه ریزی به عمل آمده می توانیم این سهم را به 85 درصد برسانیم.

ارسال نظر: