در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

معاون سازمان مدیریت بحران: امدادرسانی به ۷۷۰۰ نفر در سه روز گذشته/ مدیر گازرسانی شرکت گاز: تا غروب جمعه غروب گاز همه مشترکین مازندران وصل می شود

کدخبر: 2075365

بهنام سعیدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به برودت هوا و بارش برف در کشور گفت: در این مدت ۳۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند و ۳۴ محور پوشش داده شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهنام سعیدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به برودت هوا و بارش برف در کشور گفت: در این مدت 300 نفر اسکان اضطراری داده شدند و 34 محور پوشش داده شد.

وی گفت: مصرف بسیار گاز دلیل افت فشار در چند روز گذشته بوده است در مقایسه با سال گذشته 25 درصد معادل 200 میلیون مترمکعب افزایش مصرف گاز داشته ایم.

سعیدی افزود: با توجه به افت فشار گاز در استان مازندران مردم گیلان 11 میلیون مترمکعب و مردم استان گلستان سه میلیون مترمکعب در مصرف گاز برای حل مشکل مردم مازندران صرفه جویی کردند.

وی گفت: در روزهای اخیر 22 استان کشور سرما، باران، برف، گرد و غبار و وزش شدید باد را تجربه کردند که در 11 استان همه این پدیده ها اتفاق افتاد.

سعیدی افزود: دستورالعملی در 17 محور برای مقابله با بحران ها به وسیله سازمان مدیریت بحران کشور به دیگر دستگاه ها ارسال شده است.

وی گفت: رزمایش هایی را برای مقابله با بحران ها از جمله برف و برودت هوا انجام داده ایم که به مانورهای ساعت صفر مشهور است.

سعیدی افزود: آموزش مسئولان و مردم برای مقابله با بحران در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اقدام های دستگاه ها برای مقابله با برف و برودت هوا به موقع و پیش بینی شده بود و بر اساس بند 5 دستورالعمل سازمان مدیریت بحران گاز برخی ادارات قطع و به سمت نانوایی ها، بیمارستان ها و مراکز مهم دیگر هدایت شد.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این برنامه با بیان اینکه این سازمان سیاستگذار، هماهنگ کننده و ناظر بر عملکرد دستگاه های دیگر است گفت: همه دستگاه ها باید وظایف خود را با هماهنگی سازمان مدیریت بحران انجام دهند.

وی افزود: سازمان مدیریت بحران پاسخگوی یخ زدگی باغات مرکبات نیست و مسئول افت فشار گاز در مازندران نیز شرکت نفت است.

نجار گفت: در شهر مریوان استان کردستان نیز فشار گاز کاهش یافت که سوخت جایگزین میان مردم توزیع شد.

وی اضافه کرد: صندوق بیمه کشاورزی 1350 میلیارد تومان را برای خسارات کشاورزی پیش بینی کرده است و همه دامداران و کشاورزی باید محصولات خود را بیمه کنند.

سعید مؤمنی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز در این برنامه با بیان اینکه سرمای امسال مازندران بی سابقه بوده است گفت: گروه های وصل گاز در مازندران مشغول کار هستند و تا جمعه غروب گاز همه مشترکین استان مازندران وصل و به حالت عادی باز می گردد.

وی در عین حال افزود: مصرف گاز یک مشترک در مازندران بسیار بیشتر از استانداردهای جهانی است.

مؤمنی گفت: اکنون بین 531 تا 560 مترمکعب مصرف گاز خانگی کشور است.

وی افزود: در سال گذشته میانگین مصرف در بخش خانگی در این زمان 373 میلیون مترمکعب بود اما امسال این میزان به 700 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز در این برنامه گفت: با توجه به اینکه دمای این استان به یک تا دو درجه زیر صفر رسیده است هنوز پرتقال ها یخ نزده اند.

وی افزود: کشاورزان با ایجاد آتش و دود از یخ زدگی باغات جلوگیری کنند.

حیدرپور گفت: حدود 60 درصد نارنگی، 45 درصد کیوی و شش درصد پرتقال مازندران برداشت شده است.

وی افزود: نگرانی برای تأمین میوه وجود ندارد زیرا تولید امسال مرکبات در استان مازندران بالاست.

حیدرپور گفت: در دامداری ها و مرغداری ها نیز مقداری کمبود سوخت بروز کرد که این مشکل حل شده است و در این بخش مشکلی وجود ندارد.

ابراهیم زاده مدیرعامل گاز استان مازندران نیز در این برنامه گفت: فقط در آمل و بابل افت فشار گاز وجود دارد.

وی افزود: از 77000 مشترکی که در بابل گاز آنان قطع شد گاز 45000 مشترک وصل شده است اما روستاهای جنوب بابل به دلیل فاصله زیاد آنها تا شهر با افت فشار روبرو هستند.

ابراهیم زاده گفت: اکنون گاز برخی روستاهای جنوب بابل و آمل قطع است که تا فردا غروب به حالت عادی بازمی گردد.

وی افزود: اکنون 160 نفر برای وصل گاز در بابل فعالند و با هماهنگی مشترکان گاز آنان را وصل می کنند.

قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران نیز در این برنامه گفت: در هیچ نقطه شهری این استان قطع برق نداریم اما برخی روستاها در جنوب آمل به دلیل صعب العبور بودن برق ندارند.

وی افزود: حدود 100 گروه از استان مازندران و استان های همسایه مازندران برای وصل برق تلاش کردند و تا ساعت 15 جمعه همه نقاط مازندران برقرار می شود.

ربیع فلاح استاندار مازندران نیز در این برنامه گفت: همه شهرهای مازندران برق دارند و نانوایی ها باز هستند اما شهر بابل با افت فشار گاز روبرو است و بخش جنوبی آن گاز ندارد.

وی افزود: دلیل افت فشار گاز در آمل و بابل در انتهای خط لوله قرار گرفتن این دو شهر است.

فلاح گفت: از استان گلستان یک خط و از استان گیلان یک خط لوله گاز وارد استان مازندران می شود و بابل و آمل آخرین نقاط گازرسانی هستند.

وی افزود: گاز در برخی مناطق آمل نیز قطع است.

فلاح گفت: از سه سال پیش تاکنون طرحی برای انتقال مستقیم گاز از عسلویه به مازندران در حال اجراست که مسئولان قول داده اند این طرح در نیمه سال آینده به اتمام برسد.

وی از کشاورزان و دامداران خواست واحدهای تولیدی و محصولات خود را بیمه کنند.

ارسال نظر: