فرمانده عملیات آواربرداری پلاسکو؛

حادثه پلاسکو مشابه فرو ریختن برج‌های دوقلو است

کدخبر: 2083861

فرمانده عملیات آوار برداری حادثه پلاسکو، گفت: این حادثه شبیه فرو ریختن برج‌های دوقلو در آمریکاست و باید در همین وسعت این حادثه را بررسی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مازیار حسینی در تشریح دلایل بروز این حادثه، افزود: مقاومت فولاد در برابر آتش به سرعت کاهش پیدا کرده و می بینیم که با کاهش مقاومت در طبقات بالا ستون‌ها دچار ریزش شدند و با ضربه ناشی از حریق ستون‌ها مقاومت خود را از دست داده و سقف‌ها بر روی هم انباشته شده است و ساختمان ١٧ طبقه به دو طبقه مبدل شد.

وی با تاکید بر اینکه کار آوار برداری به سبب تراکم آهن آلات بسیار پیچیده است، گفت: آهن آلات ساختمان در هم گره خورده ومی توان گفت آوار برداری کاری این حادثه کاملا تخصصی به شمار می آید.

حسینی تاکید کرد: عملیات در دو جبهه کاری پیش رفت؛ در ابتدا در خیابان جمهوری تونل ایجاد شد و دیگری در پارکینگ پلاسکو که به ضلع پشتی ساختمان مشرف بود، انجام گرفت.

وی در ارتباط با تخریب ساختمان مجاور پلاسکو گفت: حجم آوار بر این ساختمان نیز فرود آمده ونمایی رو به رویی ساختمان سالم وپشت ساختمان کاملا تخریب شده بود و ما برای اینکه بتوانیم شمال وجنوب جبهه کاری را به یکدیگر متصل کنیم این ساختمان را با حکم قضایی تخریب کردیم.

حسینی در ادامه با تشریح امکانات شهرداری تهران و نحوه تصمیم گیری نهادهای مختلف گفت در این حادثه گفت :طبق مصوبات شهردار تهران، رییس ستاد مدیریت بحران شهر تهران نیز هستند، شهرداری تهران به لحاظ تعدد نیرو و تخصص دارای امکانات کافی است و می تواند از عهده این کار بر آید و ما از امکانات بقیه عزیزان به شکل ستادی استفاده کردیم.

وی افزود: اگرچه بسیاری از جمله نیروهای مردمی به کمک ما در این بحران شتافتند.

حسینی با اشاره به اینکه سطح بندی مدیریتی حادثه نیز دارای اهمیت است، گفت:فرماندهی حادثه به همراه مدیریت لجستیک دارای اهمیت است وقتی کسی فرماندهی میدان رو بر عهده می گیرد بقیه باید به شکل ستادی با نیروها و لوازم لازم در کنار وی قرار بگیرند.

ارسال نظر: