در شورای شهر تهران مصوب شد:

تبدیل خانه هنرمندان۲ به خانه معماری استاد لرزاده

کدخبر: 2093837

با تصویب شورای اسلامی شهر تهران خانه "هنرمندان۲" به خانه "معماری (استادلرزاده) تبدیل شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، موضوع تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معماری (استادلرزاده) موضوع یکی از دستورات جلسه امروز شورای شهر تهران بود که با اعمال اصلاحات لازم به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

مرتضی طلائی با اشاره به اصلاحات انجام شده در متن لایحه گفت: با این مصوبه عرصه و اعیان خانه استاد لرزاده همچنان در دست شهرداری باقی مانده و در ترکیب هیئت امنا این خانه یک نفر از اعضای شورای شهر و یک نفر از انجمن معماری کشور قرار می‌گیرند.

پرویز سروری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این خانه و خانه‌های مشابه اظهار داشت: باید تصمیمی منطقی برای اینگونه خانه‌ها شهر گرفته شود و باید توجه داشت که این موضوع از اولویت‌های مدیریت شهری نیست و همچنین باید میزان خروجی هر یک از این خانه‌ها برای مردم ونظام را نیز من نظر گرفت و بررسی کرد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سوابق استاد لرزاده تصریح کرد: استاد لرزاده به حق یکی از بزرگترین و برجسته ترین معماران ایرانی و اسلامی تاریخ کشور است.

وی ادامه داد: این استاد برجسته فردی متدین و دلسوز بود و با وضو بر سر کار حاضر می‌شد و اینکه خانه خود استاد را به نام خانه استاد لرزاده نامگذاری کنیم کاری پسندیده است.

غلامرضا انصاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص با بیان اینکه هنر کار ظریفی است پیشنهاد داد تا تنها از شهرداری تهران در هیئت امنا این خانه استفاده نکنند و هنرمندان و اساتید برجسته معماری برای عضویت در این هیئت معرفی شوند.

در نهایت این دستور جلسه با رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

ارسال نظر: