مخالفت شهردار با انتشار نام ساختمان‌های ناایمن

کدخبر: 2375827

مشکل ساختمان‌های ناایمن تنها از لحاظ آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته، اما همه چیز ایمنی آتش نشانی نیست.

نسیم آنلاین: علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه یکی از برنامه‌های شنبه‌های امید و افتخار در خصوص عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران گفت: لیست اعلام کردن کار اشتباهی است و اگر لیست را ارائه کنیم از فردا کسی در شهر نمی‌ماند. مهم این است که این ساختمان‌ها ایمن شوند و در گذشته به همه چیز به صورت تک‌بعدی نگاه می‌شده است. مشکل این ساختمان‌های ناایمن تنها از لحاظ آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته، اما همه چیز ایمنی آتش نشانی نیست.

خردادماه امسال بود که پس از حادثه‌ی فروریختن ساختمان متروپل آبادان، بار دیگر توجه‌ها به ساختمان‌های ناایمن تهران جلب شد. جایی که اعلام شد هزاران ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد. پس از آن بود که افکار عمومی خواستار انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران شد و سرپرست آتش‌نشانی تهران اعلام کرد لیست ساختمان‌های ناایمن تهران را منتشر می‌کند.

از همان زمان اما و اگرها پیرامون این ساختمان‌ها و بحث پیرامون لزوم یا عدم لزوم انتشار نام آنها شروع شد. چند روز بعد، برخی خبرگزاری‌ها با اشاره به گزارشی که شورای پنجم شهر تهران از آتش‌نشانی گرفته بود، اقدام به انتشار لیست ساختمان‌هایی نمودند که در آن گزارش نامشان ذکر شده بود.

تیرماه، حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور گفت: انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن به مصلحت نیست. اما در مهرماه امسال، بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: لیست نهایی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران را باید شهرداری اعلام کند و اعلام آن از نظر ما در شورای اسلامی شهر تهران بلامانع است.

حالا زاکانی در جدیدترین اظهار نظر پیرامون لیست ساختمان‌های ناایمن شهر تهران، با انتشار آن مخالفت کرده است.

شهردار تهران تاکید کرد: تیم‌های ارزیابی شامل ۲۲ تیم برای ایمنی کالبدی شهر به همراهی پنج دستگاه از درون شهرداری و چهار دستگاه خارج از شهرداری، برای بررسی ایمنی ساختمان‌های بالای شش طبقه و تهیه شناسنامه ایمنی برای آنها اقدام خواهند کرد. این ارزیابی‌ها تنها برای ایمنی حریق نخواهد بود و سایر حوزه‌های ایمنی شهر و ساختمان‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. البته این کار با اولویت ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم آغاز خواهد شد. ما قصد نداریم به مردم اضطرابی وارد کنیم ولی ایمنی و آرامش را برای شهروندان به ارمغان خواهیم آورد.

ارسال نظر: