بحران پاسخگویی

کدخبر: 2376846
خبرنگار:

نسیم آنلاین: «جامعه در شرایط خاصی قرار دارد و هرگونه خبری می‌تواند ضریب حساسیت مردم را افزایش دهد.» شاید باور نکنید ولی این جمله را «نرگس معدنی‌پور» عضو شورای شهر تهران پس از قبول استعفای دخترش که مسئول دفترش بوده، گفته است. کسی که در طی چند روز گذشته پاسخش به تمام سوالات و ابهامات ایجاد شده فقط یک چیز بوده؛ سکوت!

خانم معدنی‌پور از چرایی حقوق ۳۳ میلیونی یک دختر ۲۱ ساله و این که آیا این رقم شامل حقوق عقب افتاده بوده یا نه هم که بگذریم آیا هیچ آدم مورد اعتماد دیگری نداشتید که به عنوان مسئول دفتر معرفی کنید؟ این خود شما هستید که باید از شورا کناره‌گیری کنید.

از طرفی طبق ماده ۱۰ مصوبه «مدیریت تعارض منافع شهرداری تهران» بکارگیری بستگان اعضای شورای شهر تهران طی دوره مسئولیت ممنوع است. اما علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر درباره این موضوع گفته که اگر کار خانم معدنی‌پور خلاف قانون است باید به ایشان اطلاع داده می‌شده است. اصلاً سوال این است که چرا ایشان اطلاع نداشته؟ دیگر اعضای شورا چه‌طور؟ آن‌ها اطلاع نداشتند؟

 البته به تازگی نامه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد خود آقای نادعلی بعد از راهیابی به شورای شهر، در شهرداری تهران یعنی همان جایی که باید بر عملکرد آن نظارت کنند بکارگیری شده‌اند؛ آن هم با گروه شغلی ۱۹. برای مقایسه بهتر باید بدانیم که گروه شغلی شهرداران مناطق شهرداری تهران، ۱۶ است. گروه شغلی عددی از ۱ تا ۲۰ است و نقش مهمی در تعیین میزان حقوق دارد.

آخرین شگفتی این روزهای شورای شهر تهران هم این که داماد احمد صادقی عضو دیگر شورا نیز از سمت مسئول دفتری ایشان استعفا کرده است. آقای صادقی گفته که از ممنوعیت بکارگیری ایشان اطلاع نداشته و دستگاه‌های نظارتی هم چیزی نگفته‌اند.

خوب است اعضای شورای شهر تهران یک بار مصوبه مدیریت تعارض منافع جایی را که در آن کار می‌کنند، بخوانند.

ارسال نظر: