مدیر کل مهاجران خارجی استانداری از سکونت ۵۷۰ هزاز تبعه افغان غیر مجاز درتهران خبرداد

کدخبر: 889290

موسوی‌نسب: بر اساس طرح شناسایی اتباع غیرمجاز مصوبه شورای عالی امنیت ملی، حدود ۵۶۰ هزار تبعه افغان شناسایی شده‌اند که فقط ۲۰۰ هزار نفر از آنها طبق فرآیند قانونی اقامت دارند

به گزارش «نسیم»، سید عیسی موسوی‌نسب با بیان اینکه در مجموع حدود 470 هزار تبعه افغان دارای شناسنامه با اقامت مجاز در حوزه استان تهران حضور دارند بیان کرد: در راستای توافقات سه جانبه با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و دولت افغانستان حدود 272 هزار نفر اتباع مجاز تحت عنوان پناهنده در استان تهران وجود دارد .

وی اظهار کرد: در طرح شناسایی اتباع غیرمجاز در سال 89 از 560 هزار تبعه افغانی غیرمجاز حدود 200 هزار نفر شناسایی شدند و حدود 360 هزار نفر تا امروز کم شده است که یا در طرح شناسایی شرکت نکردند و یا به کشور خود بازگشتند و یا تعدادی جدیدالورود به کشور وارد شدند .

وی با بیان اینکه برآورد استانداری حضور 540 هزار تبعه افغان غیر مجاز در تهران است، افزود: از دهه 60 تا امروز همواره یک سوم پناهندگان مجاز و غیر مجاز در استان تهران بوده اند .

موسوی نسب با بیان اینکه بزرگترین چالش ما دستگیری اتباع غیر مجاز است افزود:‌ باید براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی دو مقوله را در اولویت قرار دهیم یکی از آنها برخورد با کارفرمایان متخلف است .

وی یادآور شد:‌ کارفرمایان مطابق مواد 181 و 120 قانون کار باید از به کارگیری افراد بدون روادید و بدون پروانه کار خودداری کنند اما بخشی از کارفرمایان با انگیزه سودجویی تخلف کرده و از افراد فاقد روادید و پروانه کار استفاده می کنند .

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با تاکید بر اینکه دستگیری و برخورد با اتباع غیرمجاز و قرمز کردن محیط برای آنها به عهده نیروی انتظامی است یادآور شد: در توافقی با فرمانداران برای هر فرمانداری سهمیه‌ای مشخص شده است که با هماهنگی ناجا در کل استان باید نسبت به جمع آوری و دستگیری افراد غیر مجاز اقدام کنند .

ارسال نظر: