علیرضا دبیر: اگر مطالبات شهرداری از دولت پرداخت نشود درآمدهای پایدار ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

کدخبر: 899663

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران : بر اساس قانون پنج ساله دوم شهرداری سالانه باید ۵ درصد به سهم درآمدهای پایدارشهری اضافه شود که امسال اولین سال اجرای آن است

به گزارش «نسیم»، علیرضا دبیر با بیان این مطلب افزود: اگر چه امسال 30 درصد از منابع مالی شهرداری در قالب درآمدهای پایدار تعریف شده اما در صورت عدم پرداخت ردیف‌های مالی مصوب دولت، این سهم با 10 درصد کاهش به 20 درصد تقلیل پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دو طرح در جلسات مشترک شورای شهر و مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، گفت: این طرح‌ها شامل "اخذ عوارض از دولت" به خاطر هزینه‌هایی است که حضور دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به تهران وارد کرده اند و "اخذ عوارض از سازمان بورس" به دلیل هزینه‌هایی است که رفت و آمدهای پر حجم سهامداران بورس به پایتخت تحمیل کرده‌اند.

دبیر با اشاره به این که باید 10 درصد از قیمت روز فروش بنزین بین تمام شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور توزیع شود اظهار کرد: در شرایط فعلی سهم شهرداری تهران به میزان مقرر پرداخت نمی‌شود، در صورتی که از این بخش برای سال جاری 260 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و طبق قانون، استانداری‌ها مسئول رسیدگی و دریافت مطالبات شهرداری‌ها از دولت، هستند .

وی با بیان این که دولت برای اداره کشور سیاست اخذ مالیات از مردم را اتخاذ کرده، تصریح کرد: با توجه به این که بیش از 50 درصد مالیات‌های کشور در تهران پرداخت می‌شود، درصدی از این مطالبات باید به حساب مدیریت شهری تهران واریز شود .

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان در خصوص افزایش عوارض از شهروندان به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: در این خصوص ملاحظاتی برای مدیریت شهری وجود دارد که بر اساس آن‌ها، رشد یک باره عوارض شهری امکان‌پذیر نیست .

ارسال نظر: