بوستان مادر تهاتر نشده، فرخته شده است

کدخبر: 947971

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در نشست خبری گفت: اسناد مربوط به فروش بوستان مادر در سازمان املاک شهرداری موجود است/ بلند مرتبه سازی در منطقه ۲۲ احتمالا ممنوع شود/ براساس طرح تفصیلی محدوده شهر تهران ۶۱۳ کیلومتر بسته شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علیرضا نادری با تاکید بر اینکه پروانه زمین بوستان مادر یا همان پروژه نور به مبلغ 170 میلیارد تومن صادر شده است، افزود: پروانه صادر شده برای پروژه نور منصوب به بوستان مادر قابل ابطال نیست و تنها محاکم قضایی می‌تواند آن را باطل کند. اگر قوه قضاییه از ما بخواهد حتما پاسخ خود را ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی شهر تهران پس از بازنگری تطبیق و پایش مشخص شده که بالغ بر 3500 مورد ایراد داشته است گفت: از این تعداد سه هزار مورد ایراد شکلی بوده است. همچنین بر اساس طرح تفصیلی پهنه جی ( فضای سبز) در تهران افزایش و پهنه سکونت نیز کاهش یافته است. در حقیقت تغییرات پهنا در طرح تفصیلی صورت نگرفته و تنها این طرح تطبیق شده است.

نادری با اشاره به اینکه بر اساس طرح تفصیلی محدوده شهر تهران 613 کیلومتر بسته شده است، اضافه کرد: بر اساس طرح جامع تهران 713 کیلومتر بوده که با اعمال 10 مورد اصلاحی به این عدد رسیده است. همچنین شهرداری تهران نمی‌تواند تغییر خط محدوده شهر تهران را اعمال کند و شورای عالی معماری و شهر سازی تنها مرجع تصویب تغییر خط محدود شهر تهران هستند.

وی درباره بلند مرتبه سازی و ضوابط مروبط به آن با اشاره به گفته اخیر شهردار تهران در خصوص ممنوعیت ساخت بیش از 12 طبقه ساخت ساز یعنی بلند مرتبه سازی به «نسیم» گفت: تاکنون بلند مرتبه سازی را کسی ممنوع نکرده است. روز گذشته در شورای عالی شهرسازی و معماری فعلن بلند مرتبه سازی در منطقه 22 ممنوع اعلام شده و قرار است پس از بازنگری در مدت زمان سه ماه بر اساس وسعت و سقف جمعیتی در صورت تایید بلند مرتبه سازی در این منطقه ممنوع شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به عقد 56 قرار داد برای طرح‌های موضوعی و موضعی شهر تهران گفت: این قرار دادها بر اساس برنامه شورای شهر تهران در سال 93 نوشته شده است.

ارسال نظر: