عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران: دیوان محاسبات شهری تشکیل شود

کدخبر: 967053

شجاع پوریان افزود: باید به دنبال استقرار سیستم کارآمد در حوزه حسابرسی و بررسی مالی در شهرداری باشیم/ کمیته مبارزه با فساد در کلانشهر تهران با محوریت شورای شهر تشکیل شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، ولی الله شجاع پوریان در جریان نشست علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل کمیته مبارزه با فساد در کلانشهر تهران با محوریت شورای شهر افزود: این کمیته می تواند با فراخوان از کلیه شهروندان از طریق دیگر اسناد و مدارک دال بر فساد مجموعه‌ها را بررسی کند بررسی مجوزهای ساخت و ساز و فروش تراکم و عملکرد کمیسیون ماده 100 می‌تواند بخشی از عملکرد این کمیته باشد.

وی تاکید کرد؛ گزارش حسابرسی و صورت‌های مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها و مجموعه‌های شهرداری دارای ابهامات و اشکالاتی است. باید دیوان محاسبات شهری تشکیل شود .

این عضو نظارت شورای شهر تهران نبود خزانه داری کل در واحدها را با هدف تمرکز دریافت‌ها و پرداخت‌ها از مشکلات زمینه‌ساز در وقوع تخلفات در شهرداری عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی خزانه‌داری کل در شهرداری ایجاد شود .

شجاع پوریان پیشنهاد کرد اعضای شورا داوطلبانه لیست اموال و دارایی‌های خود را قبل و بعد از نمایندگی ارائه کنند.

همچنین وی درخواست کرد برای کاهش فساد و رانت خواری آزادی گردش اطلاعات و رسانه‌های آزاد پرسشگر و مستقل وجود داشته باشد و امکان دسترسی رسانه‌ها به اسناد و مدارک مالی در شهرداری فراهم شود همچنین وی درخواست کرد خبرنگاران بتوانند در تمامی جلسات شورا حضور داشته باشند .

ارسال نظر: