قالیباف: هنرمندان در کنار زیبایی، به جامعه ما دانایی دادند

کدخبر: 988455

شهردار تهران افزود: همه ملت و مردم ما با همه وجود این را درک می کنند که اگر هنرِ هنرمندان ما نبود شاید زندگی در این دنیا به زیبایی امروز نبود؛ باید این فرصت را مغتنم بشماریم

به گزارش «نسیم»، محمد باقر قالیباف در مراسم یادبود هنرمندان سفر کرده سال 1393 با عنوان "مائیم و آب دیده ..." که با حضور به همت خانه هنرمندان ایران و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با حضور محمد سریر، مجید سرسنگی، حجت‌الاسلام میثم امرودی، سیدمحمد هادی ایازی، غلامحسین امیرخانی و علی نصیریان در تالار ایوان شمس برگزار شد افزود: همه ملت و مردم ما با همه وجود این را درک می کنند که اگر هنرِ هنرمندان ما نبود، چه عزیزانی که در این سال و در سال های گذشته از دستشان دادیم و چه هنرمندانی را که در کنار خود داریم و این فرصت را مغتنم بشماریم، شاید زندگی در این دنیا به زیبایی امروز نبود. هنرِ هنرمندان ما بود که با خلق پدیده های جدید، با خلاقیتشان، با ذوقشان، با استعداد ذاتی شان خیلی از زندگی ها و پدیده های به ظاهر تکراری را مجددا برای ما زیبا کردند و صیقل دادند. ما با آنها به ادامه زندگی مان امیدوار شدیم .

شهردار تهران گفت:‌ هنرمندان ما نه تنها زیبایی به ما دادند که اگر همان را هم به ما می دادند، قابل تقدیر بود. آنها توام با زیبایی به جامعه ما دانایی هم دادند. حتی علوم دیگری که نیاز بشریت و اثر گذار در عرصه های مختلف بود ولی عمدتا برای خواص بود، هنرمندان ما حتی آن علوم را با جامعه هنر و زیبایی هنر، هم برای خواص هم برای عوام، هم برای زیبایی، هم برای دانایی، هم برای امروز، هم برای نسل آینده برای سال ها و قرن ها ماندگار کردند. بدون شک بر این باوریم که این همه تلاش و خوبی هم در این دنیا باعث عزت و افتخار آنهاست، هم در سرای باقی جزو باقیات صالحات آنهاست.

قالیباف در پایان سخنانش یاد آور شد: به دور از هیچ منت و بحثی بنده به عنوان خدمتگزار در مجموعه شهرداری تهران در همه فراز و نشیب ها، در همه روزهای خوش و سخت، در همه فرود و اوج های بحث فرهنگ و هنر در شهر و کشورمان همیشه در کنار شما بودم و انشالله خواهم بود .

ارسال نظر: