استاد حوزه و دانشگاه:

روحانیت باید درد مردم را داشته باشد

کدخبر: 2032529

یک استاد حوزه و دانشگاه، در مصاحبه با برنامه "بدون خط خوردگی" رادیو گفت وگو، با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیون، اظها‌ر کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید طلاب و روحانیون، آماده مقابله و پاسخگویی به افکار غلط و شبهاتی باشند که در فضای جامعه مطرح می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، زهرا راستی، در "بدون خط خوردگی"، با بیان این که بر اساس صحبت‌های مقام معظم رهبری حضور طلاب در عرصه های اجتماعی جزو وظایف آنها است و یک طلبه باید در بطن جامعه و درگیر با مشکلات مردم باشد، ا‌دا‌مه‌ داد: مثلا وقتی افرادی با مشکلات اقتصادی روبرو هستند این زمینه وجود دارد که با محوریت مسجد و روحانیت به آنها کمک شود و این یکی از مصدایق خدمت رسانی به مردم است.

وی همچنین به روش تحصیل در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: در دانشگاه یک قالب و شیوه برای تحصیل وجود دارد و در حوزه علمیه نیز روشی کمی متفاوت‌ترحاکم است و ایشان در سخنرانی خود تاکید کردند که روحانیت باید همان روش مباحثه خود را حفظ کند.

راستی همچنین ا‌دا‌مه‌ داد: یک روحانی در حوزه علمیه نباید به دنبال کسب علم بدون فضایل اخلاقی باشد و باید حضورش در محضر یک عالم همراه با تاثیرپذیری اخلاقی باشد.

وی در ادامه گفت: بر اساس فرمایشات ایشان ،روحانیت باید درد مردم را داشته باشد نه این که فقط به دنبال این باشند که خود را بالا بکشند، اینها ویژگی‌هایی است که در حوزه علمیه ما وجود دارد و نباید فراموش شود.

راستی به فرمایشات روز گذشته رهبری بار دیگر اشاره کرد و افزود : مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند «هدایت فکری و دینی»، «هدایت سیاسی و بصیرت افزایی» و «راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی» سه وظیفه عمده روحانیت است .

صوت "بدون خط خوردگی" از سایت رادیو گفت و گو قابل دریافت می باشد.

ارسال نظر: