جبار آذین در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان کرد:

"پادری" پرداخت درست موضوعی و شخصیتی ندارد

کدخبر: 2044543

این منتقد سینما و تلویزیون گفت: سریال "پادری" پرداخت درست موضوعی و شخصیتی نداشته و کارگردان نتوانسته شخصیت هایی که در فیلمنامه آمده را تبدیل به آدم های آشنا برای مردم کند.

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون پیرامون سریال "پادری" که در ماه مبارک رمضان از تلویزیون پخش می شود در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، عنوان کرد: مجموعه های با محتوای ارزشی، معنوی، خانوادگی و اجتماعی تلویزیونی عموما با استقبال میلیونی تلویزیون روبرو شده است. بر این اساس یکی از زمان های مناسب این دست برنامه ها ایام مناسبتی است.

وی افزود: در ایام خاص مذهبی و ملی سیما جمهوری اسلامی ایران با تولید آثار شاخص، ممتاز و استاندارد که از نظر محتوی، مضمون و فرهنگ با ادبیات جامعه همسو و همخوان است می تواند علاوه بر اینکه در میان مخاطبان تلویزیون و رسانه ملی آشتی برقرار کند مردم فراوانی را به پای تلویزیون بیاورد.

این منتقد ادامه داد: رسانه ملی با این روش حتی می‌تواند موجب جلب و جذب تعداد کثیری از افرادی که به هر دلیلی ازجمله نبود آثار خوب یا کمبود آثار مناسب در تلویزیون مشتری کانال های ماهواره شده‌اند به سمت رسانه ملی شود. بر این اساس ماه مبارک رمضان یکی از مناسب ترین زمان هایی است که تلویزیون می‌تواند بهترین برنامه ها ازجمله برنامه های ترکیبی، اجتماعی و مجموعه های تلویزیونی را تدارک دیده و توسط آن مخاطبان را جذب تلویزیون نماید.

آذین خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل تلویزیون در ماه مبارک رمضان با دست های پر وارد این ماه عزیز می‌شد و مردم هم کم و بیش با آثار متوسط و بالای متوسط تلویزیون روبرو می‌شدند. اما امسال تلویزیون چندان دست پری برای استقبال از ماه مبارک رمضان نداشت. بر این اساس بیشتر برنامه‌هایی که در این ماه پخش شد پیشتر از شبکه های مختلف پخش شده بودند.

وی اضافه کرد: تا سال قبل حداقل سه مجموعه از شبکه های مختلف سیما پخش می‌شد. اما امسال تعداد این مجموعه ها به دو مجموعه کاهش پیدا کرده است. بر این اساس وجود مشکلات مالی سازمان صدا و سیما، جابجایی مدیران و دور بودن هنرمندان حرفه ای از دلایل عدم ساخت مناسب آثار اجتماعی در مناسبت ها است.

این منتقد یادآور شد: امسال با دو سریال "پادری" و "برادر" در تلویزیون روبرو هستیم. سریال "پادری" ساخته "محمد حسین لطیفی" در ادامه مجموعه تلویزیونی "دودکش" تولید شده است. سریال "دودکش" یک مجموعه متوسط طنز اجتماعی و خانوادگی بود که گرچه با استقبال گسترده در زمان پخش روبرو نشد ولی به دلیل ویژگی های خوب که داشت مدیران سیما را متقاعد کرد تا ساخت این سریال را ادامه بدهد.

آذین متذکر شد: سریال "پادری" هم در امتداد سریال "دودکش" ساخته شده است. سریال "پادری" با توجه به اینکه نزدیکی های متحوایی با مضامین اجتماعی و خانوادگی دارد اما نوآور نیست. در این سریال ما به نوعی تکرار همان موضوع ها منتهی در موقعیت های مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: طنزهایی که در دیالوگ ها و یا موقعیت های کمدی این سریال ایجاد شده در این موقعیت ها نیز نوآوری به چشم نمی‌خورد. در حقیقت اغلب این موقعیت ها همان موقعیت هایی است که در سریال "دودکش" دیده شده است.

این منتقد ادامه داد: نکته دیگر اینکه، ما پیش تر از آقای لطیفی کارهای قوی تر، با محتوا تر و منسجم تری را دیده بودیم. اما سریال "پادری" متاسفانه پرداخت درست موضوعی و شخصیتی ندارد. کارگردان نتوانسته شخصیت هایی که در فیلمنامه آمده را تبدیل به آدم های آشنا برای مردم کند. همچنین مخاطبان با اینکه شخصیت ها را از قبل می‌شناسند اما چندان با آنها همراه نشده‌اند.

آذین در پایان گفت: مجموعه "پادری" برای پخش در نوروز 95 در نظر گرفته شده بود ولی به دلیل نفوذ اسپانسر در آن زمان نتوانست پخش شود. اما حالا که دست تلویزیون از سریال‌های مناسبتی خالی مانده است این سریال پخش می‌شود.

ارسال نظر: