طهماسب صلح جو در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان کرد:

"برادر" شکل دیگری از سریال "پرده نشین" است

کدخبر: 2045200

این منتقد سینما و تلویزیون گفت: اگر خیلی خوب، عمیق و موشکافانه به داستان سریال "برادر" نگاه کنید متوجه می‌شوید که تقریبا همان داستان و درگیری شخصیت های فیلم با کلاه برداران هم همانند سریال "پرده‌نشین" بوده اما به شکل دیگری اجرا می‌شود.

طهماسب صلح جو منتقد سینما و تلویزیون پیرامون سریال تلویزیونی "برادر" به خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، گفت: پیرامون سریال تلویزیونی "برادر" که در ایام ماه مبارک رمضان از صدا و سیما پخش می‌شود باید به این نکته اشاره کنم که این سریال شکلی دیگر از سریال تلویزیونی "پرده نشین" است.

وی با ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه افزود: در سریال "پرده نشین" ماجرا بر سر کلاه‌برداری با موضوع زمین بود اما در سریال "برادر" کلاه برداری توسط برنج انجام می‌شود.

صلح جو ادامه داد: در حقیقت اگر خیلی خوب، عمیق و موشکافانه به داستان سریال "برادر" نگاه کنید متوجه می‌شوید که تقریبا همان داستان و درگیری شخصیت های فیلم با کلاه برداران هم همانند سریال "پرده‌نشین" بوده اما به شکل دیگری اجرا می‌شود.

این منتقد خاطرنشان کرد: از سازندگان و مدیران تلویزیون باید بپرسیم که چرا شما توجه نمی‌کنید که این قصه و این ماجرایی که در سریال "برادر" مشاهده می‌شود همانند سریال "پرده نشین" است و دیگر نمی‌تواند برای مخاطبان جذابیت و تازه‌گی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حقیقت من سریال "برادر" را یک ملودرام اجتماعی می‌دانم که به نسبت سریال "پادری" در ساعت و پرداخت و همینطور جذب مخاطب موفق تر عمل کرده است و به همین دلیل هم باید بینندگان بیشتری را داشته باشد.

صلح جو یادآور شد: ولی با تمام این مسائل سریال "برادر" به لحاظ طرح داستان، پیش برد ماجراها و شخصیت پردازی باید بیان کنم که برادر دارای یک موضوع تکراری برای مخاطبان تلویزیون است. نکته جالب اینجاست که اتفاقا همزمان با نمایش سریال "برادر" سریال "پرده‌نشین" هم در حال پخش از تلویزیون است.

این منتقد تصریح کرد: مهمترین کاری که تلویزیون باید در مدیریت و اتاق فکر خود برای ساخت سریال های تلویزیونی انجام دهد این است که در برنامه‌های خود برای مخاطبان تازه‌گی و نوآوری ایجاد کنند. اما متاسفانه تکرار و تقلید در برنامه های تلویزیونی از حد گذشته است.

ارسال نظر: