محمد حسین لطیفی در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان کرد:

تازه امروز از تصمیم ساخت سریال "کربلایی کاظم ساروقی" مطلع شدم!/ از صدا و سیما، ناامیدم

کدخبر: 2060659

این کارگردان سینما و تلویزیون گفت: امروز توسط یک تماس تلفنی توسط آقای "محسن علی اکبری" مطلع شدم که دوستان در تلویزیون قصد ساخت مجدد این سریال را دارند.

محمد حسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون پیرامون جزئیات ساخت سریالی پیرامون زندگی "کربلایی کاظم ساروقی" به خبرنگار « نسیم آنلاین »، گفت: واقعیت این است که پیرامون جزئیات ساخت سریالی پیرامون زندگی "کربلایی کاظم ساروقی" آقای "محسن علی اکبری" در جریان هستند. زیرا من متن این طرح را به او واگذار کردم. علت این امر هم این است که این قصه را من چیزی در حدود 12 سال قبل و یا بیشتر نوشتم.

وی افزود: متاسفانه بنا بر مسائل و مشکلاتی که وجود داشت این کار تا امروز ساخته نشده است. اما آقای علی اکبری به من اعلام کردند که احتمالا ساخته شود. در حقیقت در حال حاضر چنین رغبتی در تلویزیون برای ساخته شدن این سریال وجود دارد.

این کارگردان ادامه داد: در هر صورت امیدوار هستم که این سریال ساخته شود. البته اینجا باید عرض کنم که اطلاعات من پیرامون موضوع ساخت سریال تلویزیونی پیرامون زندگی "کربلایی کاظم ساروقی" برای پخش از شبکه قرآن و معارف سیما در همین حد و اندازه است.

8 قسمت از این سریال تا امروز نوشته شده است

لطیفی خاطرنشان کرد: در آن زمان که فیلمنامه این سریال را می نوشتم 8 قسمت آن و تا لحظه به وقوع پیوستن معجزه کامل شده بود. بر این اساس بالغ بر 7 الی 8 قسمت دیگر هم بعد از معجزه ای که موجب شد تا "کربلایی کاظم ساروقی" قرآن را حفظ شوند باید نوشته شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس اگر قرار باشد که این سریال برای تلویزیون ساخته شود مجددا باید دست به قلم بشوم تا بتوانم این قصه را به پایان برسانم. البته فیلمنامه این سریال در سالها قبل تحویل دوستان در تلویزیون شده است. احتمال می دهم که یک بازنویسی هم بر روی آن انجام شده باشد که امیدوارم این فیلمنامه دوباره به دست من برسد تا آن را به حال قبل برگردانم.

امروز از تصمیم ساخت این سریال مطلع شدم

این کارگردان یادآور شد: امروز توسط یک تماس تلفنی توسط آقای "محسن علی اکبری" مطلع شدم که دوستان در تلویزیون قصد ساخت مجدد این سریال را دارند. بر این اساس اگر قرار باشد که این سریال ساخته شود کارگردانی آن را من انجام خواهم داد.

لطیفی ادامه داد: آنقدر از همکاری با صدا و سیما ناامید هستم که امروز هم این خبر را به من دادند باز هم ناامید هستم. اما اگر قرارداد مکتوب و روی حسابی تلویزیون با من برای ساخت این سریال ببندد بلافاصله کار نگارش بقیه قسمت ها را هم شروع خواهم کرد.

ساخت این سریال در تلویزیون، قبلا تصویب شده بود

وی افزود: این نکته را هم باید بیان کنم که ساخت این کار در گذشته در تلویزیون تصویب شده بود منتهی تهیه و تولید آن برای سالها معوق مانده بود. البته من کارهای دیگری را هم دارم که در تلویزیون معوق مانده است.

کاملا از صدا و سیما ناامید هستم

این کارگردان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد که این سریال ساخته شود باید تا 10 روز آینده وضعیت آن مشخص شود. اگر اینگونه نشود باز هم کلامی از طرف یکی از مدیران تلویزیون بوده است. البته باید به این نکته اشاره کنم که من کاملا از صدا و سیما ناامید هستم.

لطیفی اضافه کرد: سالهاست که حرف زیاد می شنویم. سالها پیش قرار بود کارهایی چون سریال "خواجه نصیر الدین طوسی" را بسازم، قراربود از "عشق آباد تا عشق آباد" را برای امام رضا(ع) بسازم. ولی متاسفانه هیچکدام از این کارها به مرحله تولید نرسیدند.

وی تصریح کرد: الان خبرگزاری شما لطف کرده و این سوال را از من پرسیده است. اما من خود را وارد این بازی نمی کنم تا زمانی که دوستان قرارداد خود را ببندند و پیش قسط های خود را پرداخت کنند و آن وقت است که من هم مطمئن می شوم و کار را جدی خواهم گرفت.

این کارگردان یادآور شد: نکته ای که باید پیرامون سریال "خواجه نصیرالدین طوسی" عرض کنم این است که من حتی پوستر طراحی شده این کار را در تلویزیون دیدم. این درحالی است که من از زمان چاپ این پوستر اصلا هیچ اطلاعی نداشتم.

لطیفی ادامه داد: دوستان از اوقات در تلویزیون شوی زیادی می گذارند ولی متاسفانه می بینیم که بعد از این شویی که به نمایش می گذارند اتفاق بعدی رخ نمی دهد این موضوع به نظر من کارگردان شایسته نیست.

تلویزیون به غیر از "خندوانه" و "دورهمی" چه برنامه خوبی دارد؟

وی خاطرنشان کرد: الان یه نگاهی به صدا و سیما و برنامه هایی که پخش می کنند بیاندازید. اگر خوب به همه برنامه ها نگاه کنیم با دو برنامه ترکیبی "خندوانه" و "دورهمی" روبرو می شویم که مخاطبان خود را دارند. حالا ببینید که به غیر از این دو کار نمایشی برنامه خوب و پرمخاطب تلویزیون چه برنامه هایی است؟

این کارگردان اضافه کرد: با توجه به این موضوع، آیا این وضعیت شایسته یک کشور 80 میلیونی است؟ تازه این کشور ادعا هم دارد که با تهاجم فرهنگی قصد برخورد دفاعی دارد و قصد حمله به این تهاجم فرهنگی را هم در سر می پروراند آن هم با این صدا و سیمایی هم که اصلا در خود رقابت نمی بیند!

لطیفی متذکر شد: صدا و سیمای ما کاملا دولتی است. قبلا 5 شبکه داشت که یک روزی در گذشته مدیران این 5 شبکه با هم یک رقابتی را داشتند. متاسفانه الان که همان رقابت هم بین مدیران دیده نمی شود. زیرا اصلا برای آنها مهم نیست. بر این اساس پس چه انتظاری از امثال من کارگردان می خواهید داشته باشید؟ در این فضایی که مدیر من اصلا هوایم را ندارد من هم هیچ احساس خوش آیندی ندارم و حالم خوب نیست که بخواهم تلاشی در این عرصه داشته باشم.

وی در پایان گفت: البته این موضوع را باید بگویم که من کار خودم را می کنم، متن خودم را می نویسم ولی با این حال باید بگویم که من باز هم ناامید هستم. این ناامیدی را مدیران تلویزیون باید به یک صورتی از من بگیرند آنها باید به نوعی عمل کنند که ما مشتاق حضور و کار کردن در این عرصه باشیم.

روز گذشته مدیر شبکه قرآن سیما، خبر از ساخت سریال کربلایی محمدکاظم ساروقی توسط محمدحسین لطیفی داده بود.

ارسال نظر: