پخش داستان ۵۰۰ سال زندان برای سمیر از شبکه افق

کدخبر: 2078777

مستند "داستان سمیر" با موضوع مبارزه مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی توسط جبهه آزادی بخش فلسطین، یکشنبه ۲۸ آذرماه به روی آنتن شبکه افق می رود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، «داستان سمیر» مستندی است درباره «سمیر قنطار»، مبارز مسلحی که عملیات نظامی علیه اشغالگران صهیونیست را تنها راه چاره برای مقابله با آنها می دانست.

سمیر در سال 1962 در منطقه جبل کشور لبنان به دنیا آمد؛ خانواده او وضعیت مادی خوبی داشتند و به مسائل سیاسی علاقه ای نداشتند اما این جوان پر شور لبنانی ظلم و ستم صهیونیست ها را نمی توانست تحمل کند.

همین مسئله سبب شد با فلسطینی هایی آشنا شد که می خواستند گروهی برای مبارزه نظامی با صهیونیست ها تشکیل دهد؛ سمیر هیجان مبارزه با صهیونیست ها را داشت و همین مسئله او را در این مسیر به دنبال خود می کشاند.

او طی یکی از عملیات ها علیه اسرائیل و در قالب جبهه آزادی بخش فلسطین، اسیر شد در حالیکه به شدت زخمی بود. در دادگاه از خود دفاع کرد اما قاضی سمیر را به 542 سال زندان محکوم کرد هر چند بعدها با اقداماتی که حزب الله لبنان انجام داد به همراه چند تن دیگر از زندانیان لبنانی آزاد شدند.

به مناسبت سالرزو شهادت این مبارز لبنانی، مستند «داستان سمیر» برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده است.

هادی طراد مدیر تولید این مستند بوده و سعید فرجی نیز تهیه کنندگی اثر را بر عهده داشته اند. «داستان سمیر» را می توانید یکشنبه 28 آذرماه ساعت 20:00 و تکرار آن را ساعت 15:30 روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.

ارسال نظر: