"سهم ما در جهان آینده"؛ موضوع این هفته "زاویه"

کدخبر: 2085396

مناظره زنده تلویزیونی "زاویه" شبکه چهار سیما این هفته با موضوع سهم ما در جهان آینده برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجله علوم انسانی شبکه چهار با عنوان «زاویه» 13 بهمن، با حضور دو کارشناس به بحث در خصوص آینده فرهنگ در جهان و نقش ما در فرهنگ و اخلاق جهان آینده و نیز تعاملات اختصاص دارد.

از یکی دو سده پیش به این سو، در کنار همنشینیِ فرهنگِ ایرانی اسلامی ، عامل سومی به نام تجدد به همراه صنعت وارد ایران شد .اگر در گذشته هر صد سال اتفاق جدیدی رخ می داد و می بایست خودمان را برای مواجهه با آن آماده می کردیم امروزه آهنگ تغییرات شتاب گرفته است. جهان آینده، جهانی متفاوت خواهد بود؛ جهانی که تغییرات پرشتاب هویتی، فرهنگی و اجتماعی آن پر شاخ و برگ است و در آن، باید فعالانه و آگاهانه سهم خویش را بسازیم.

برنامه «زاویه» به همین منظور امشب قصد دارد تا با حضور «حجت الاسلام والمسلمی سعید رضا عاملی رییس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران» و «دکتر مهدی محسنیان راد استاد دانشگاه امام صادق(ع) » به این سوالات پاسخ دهد که جهان آیندة اساساً چه هویتی دارد؟ آیا دهکده جهانی آخرین ایستگاه جهان است ؟ چه آینده ای پیش رو داریم و باید چگونه برای آینده آماده شویم؟آیا در جهان آینده، پاره ای از فرهنگ ها دچار افول و اضمحلال خواهند شد ؟برای اینکه در جهان آینده نقش و سهم جدی تر و فعال تری داشته باشیم چه باید بکنیم؟

«زاویه» به تهیه کنندگی حسین مروی و با اجرای عبدالله صلوالتی چهارشنبه ها ساعت 21 از شبکه چهارسیما پخش و روز بعد ساعت 10 و شنبه ها ساعت 13:30 بازپخش می‌شود.

ارسال نظر: