بن‌بست سریال سازی فصلی

کدخبر: 2375813
خبرنگار:

مساله ساخت سریال‌های دنباله‌دار در جهان با ایران قدری متفاوت است. از تمدید رسمی برای ساخت چند فصل تا پایانی بی سرانجام

 

نسیم‌ آنلاین: در کارنامه رسانه‌ملی، برخی سریال‌های ساخته شده در سال‌های گذشته همچنان مورد توجه مخاطبین قرار می‌گیرد. بصورتی که بینندگان بازپخش آنها، حتی از برنامه‌ها و سریال‌های روز هم بیشتر می‌شود.

ستایش نیز یکی از این سریال‌هاست که پس از ساخت 3 فصل و چندین نوبت بازپخش، با وجود انتقادهایی در داستان و کیفیت ساخت آن، همچنان مخاطبان را پای تلوزیون می‌نشاند. از این رو مخاطبین این سریال خواستار ادامه ساخت آن برای چهارمین فصل بودند.

اما پس از اینکه بارها عوامل سریال از ادامه نداشتن آن سخن گفتند، این بار سعید مطلبی، نویسنده ستایش اعلام کرد مشغول نوشتن یک سریال تاریخی است و قصد ادامه‌ی ستایش را ندارد و این سریال به فصل چهارم نخواهد رسید.

هرچند در گذشته نیز بسیاری از سریال‌های رسانه‌ملی با تغییر نویسنده، تهیه کننده و کارگردان فصل‌های جدیدی را تجربه کردند، اما سریال سازی فصلی در ایران سرنوشتی متفاوت با جهان دارد.

در جهان سریال‌هایی بسیاری را می‌توان پیدا نمود که در چندین فصل و طی سالیان مختلف ساخته آنها ادامه پیدا کرده است. سریال‌هایی که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارند؛ از فرار از زندان گرفته تا بازی تاج و تخت، خانه پوشالی، مردگان متحرک و الان نیز 2 سریال پرطرفدار این روزها یعنی خاندان اژدها و ارباب حلقه‌ها.

اما مساله در ساخت سریال‌های دنباله‌دار در جهان با ایران قدری متفاوت است. بسیاری از این سریال‌ها در طول تولید خود، برای یک یا چند فصل دیگر بصورت رسمی تمدید می‌شوند و حتی نام برخی عوامل مانند کارگردان و بازیگران برای فصل‌های بعد و حتی زمان ساخت و پخش آنها نیز اعلام می‌شود.

اما اکنون در ایران سریال‌های بسیاری را می‌توان پیدا نمود که با وجود برخی اظهارنظرها در خصوص ادامه‌ی ساخت، همچنان بلاتکلیف رها شده‌اند. هوش سیاه، پایتخت، دردسرهای عظیم، ستایش و بچه مهندس با وجود ساخت چند فصل و پایان‌بندی که نوید ادامه در فصل جدید را می‌دادند، برای ادامه‌ی ساخت مخاطبان خود را در بی‌خبری رها کرده‌اند.

مساله‌ای که می‌تواند با مدیریتی درست، مخاطبان رسانه‌ملی را بیشتر از قبل پای تلویزیون بنشاند.

*عکس از خبرگزاری فارس

ارسال نظر: