سردار نقدی و مدیران سیما به پشت دوربین "کیمیا" رفتند

کدخبر: 914923

در این بازدید که عوامل به مردم غزه نیز خون اهدا کردند افشار، کارگردان سریال گفت: "کیمیا" ۳۰۰ شخصیت دارد که تا امروز ۹۰ درصد بازی کرده‌اند/ شریفی‌نیا، بازیگر نقش اصلی نیز گفت: شیطنت یک دختر انقلابی را در این سریال خواهید دید

به گزارش خبرنگار «نسیم»، شب گذشته سردار "محمد رضا نقدی" فرمانده نیروی مقاومت بسیج، "علی بخشی زاده" مدیر شبکه دوم سیما، "علی اصغر جعفری" مسئول بسیج صدا و سیما، "محمد رضا شرف الدین" مدیر انجمن انقلاب و دفاع مقدس و "جواد جباری" مدیرعامل بنیاد روایت از پشت صحنه سریال 100 قسمتی "کیمیا" در خاورشهر بازدید کردند.

شب گذشته حسن پور شیرازی، مهراوه شریفی نیا، آزیتا حاجیان، علی شادمان و مهدی سلطانی بازیگرانی بودند که در زمان بازدید از این فیلم برداری جلوی دوربین رفتند و به ایفای نقش پرداختند.

* تا امروز 90 درصد از هنرپیشه ها جلوی دوربین سریال رفته اند

جواد افشار کارگردان سریال "کیمیا" در حالی که مشغول اهدا خون برای کمک به مردم بی گناه غزه بوددر جمع خبرنگاران پیرامون این سریال در توضیحاتی گفت: مدت زمان زیادی که برای فیلم برداری این سریال صرف خواهد شد مقداری کار را برای ما سخت کرده است. زیرا ساخت سریالی که بخواهد چند دهه گذشته را نیز روایت کند آن هم با توجه به امکانات، صحنه و لباس و بازسازی فضاها، مقداری کار را برای ما سخت کرده است.

وی افزود: تا امروز بخش زیادی از هنرپیشه های این مجموعه جلوی دوربین رفتند و تعداد کمی مانده اند که هنوز جلوی دوربین قرار نگرفته اند. آن هم با هنرمندان مطرح در حال رایزنی هستیم که قبول کنند و نقش های خود را بازی کنند. در حقیقت تا امروز 90 درصد از هنرپیشه های این مجموعه تلویزیونی جلوی دوربین رفته اند.

* "کیمیا" چیزی در حدود 300 شخصیت دارد

این کارگردان ادامه داد: پیرامون صحنه های فیلم برداری این سریال باید این نکته را عرض کنم که تعدای از لوکیشن ها مقطعی بوده و تمام شده است. ازجمله لوکیشن جنوب کشور که ما در حدود 4 الی 5 ماه فیلم برداری صحنه های جنگ را داشتیم که به پایان رسیده است. در حال حاضر در محله ای هستیم که پایه اصلی داستان در آن روایت می شود. پیش بینی هم می کنیم که تا پایان سال آینده در این محله مشغول فیلم برداری باشیم.

افشار تصریح کرد: این مجموعه تلویزیونی چیزی در حدود 300 شخصیت دارد که از این تعداد 120 شخصیت اصلی سریال هستند که باز این این تعداد نیز 40 شخصیت ثابت قصه هستند که با اینها داستان رو به جلو حرکت می کند.

گفتنی است که در کنار فیلم برداری این سریال تیمی 6 نفره به سرپرستی دکتر خداداد فرج پور از دست اندرکاران و عوامل سریال کیمیا برای کمک به مردم مظلوم و بی دفاع غزه خون می گرفتند.

* وظیفه ام است که تمام و کمال در اختیار سریال باشم

سپس خبرنگاران حاضر در این بازدید به سراغ "مهراوه شریفی نیا" بازیگر نقش کیمیا رفتند و در گپی دوستانه پای سخنان او نشستند. او گفت: بزرگترین دغدغه من نگه داشتن این تداوم حس برای ایفای نقش است و من هرچه یاد گرفته بودم، به کار بستم تا بتوانم این حس ادامه پیدا کند و نمی دانم تا چه اندازه موفق بودم. وظیفه ام است که تمام و کمال در اختیار سریال باشم و به طور کلی ترجیح می دهم یک کار را انجام دهم و جلو بروم.

بازیگر نقش "کیمیا" پیرامون علت پذیرش نقش خود برای بازی در این سریال افزود: من نقشم را دوست داشتم و فکر می کنم رسالت یک بازیگر با بازی در این سریال به انجام برسد. شخصیت کیمیا را بسیار تحسین می کنم چون انسانی است که اشتباه می کند و اشتباهات این شخصیت را بیشتر از کارهای خوب او دوست دارم؛ چون بعد از اشتباه کردن پای آنها می ایستد و تاوان می دهد.

* دختری که پای عقاید خود می ایستد را تحسین می کنم

شریفی نیا ادامه داد: برای بازی در این نقش مجبور شدم بخش هایی را در خودم زنده کنم که شاید مدت ها بود، آن را فراموش کرده بودم. شیطنت یک دختر انقلابی در این شخصیت وجود دارد که دوست داشتنی است. من دختری که پای عقاید خود می ایستد را تحسین می کنم.

وی خاطرنشان کرد: نسل مادران ما پرانرژی و پر شور بودند و حتی برخی بدون آگاهی این حجم از انرژی را داشتند و دوست داشتند یک کاری انجام دهند و واقعا انجام می دادند. بخش جنگی این سریال من را نسبت به اتفاقات جنگ قدردان تر از قبل کرد و یک چیزی را با قلبم لمس کردم که حس خیلی خوبی بود و روحم را به بلوغ رساند.

* تلاشم به تصویر کشیدن یک انسان است

این بازیگر یادآور شد: تا به حال نقش یک دختر انقلابی را بازی نکرده بودم و این نقش خود را یک بسته تکامل می دانم. فکر می کنم تمام انسان ها منحصر به فرد هستند و اگر 40 بار نقش معتاد را بازی کنم، تمام آنها می توانند متفاوت باشند چون زندگی ها و خانوادگی ها متفاوتی دارند. سعی کردم نقش های تک بعدی بازی نکنم و بیشتر تلاشم به تصویر کشیدن یک انسان است.

شریفی نیا تصریح کرد: 75 قسمت فیلمنامه در ابتدا کامل بود و بعد با یک پرش زمانی رو برو می شویم و آن بخشی که کار می کنیم فیلمنامه کامل است. این را هم بگویم که این کار بسیار سخت و لذت بخش بود و 6 ماه در جنوب کشور بودیم و به رغم اینکه مردم خونگرمی دارد اما کار در شهرستان سخت است.

وی در میان سخنان خود اضافه کرد: «کیمیا» نخستین تجربه 100 قسمتی این قدر پربازیگر و پرلوکیشن است که همه تلاش می کنند نتیجه خوبی بگیرند.

* حس خوبی است که بعد از چندین سال دوباره با مادر خود همبازی شوم

این بازیگر در پایان گفت: خیلی حس خوبی است که بعد از چندین سال دوباره با مادر خود همبازی می شوم که این موضوع برای انتقال احساساتم بسیار به من کمک کرده است.

خبرنگاران سپس رو به "سوگل طهماسبی" کردند و از او حضور در این سریال 100 قیمتی را سوال کردند و که او نیز در پاسخ خبرنگاران گفت: نقش "نرگس" دوست "کیمیا" را بازی می کنم. این دو نفر هم در مدرسه و هم در خارج از مدرسه با هم هستند. چون همسایه دیوار به دیوار هم هستند.

وی افزود: از یک مقطعی به بعد نرگس از آنجایی که دختر مبارزی است و "مهدی پاکدل" پسرخاله من می شود کیمیا تحت تاثیر نرگس وارد مبارزه می شود. در واقع روحیه مبارزه را نرگس در وجود کیمیا تقویت می کند.

* بعد از "کیمیا" مثبت ترین شخصیت این سریال "نرگس" است

طهماسبی ادامه داد: در واقع بعد از "کیمیا" مثبت ترین شخصیت این سریال "نرگس" است. در اوایل داستان از آنجا که پدر "کیمیا" وابسته به رژیم است "کیمیا" تمایلی به ورود به بحث های مبارزه ندارد ولی بعد که اشتیاق "نرگس" را می بیند و سعی می کند با او همراه و هم قدم شود.

بازیگر نقش نرگس در سریال کیمیا اضافه کرد: در حقیقت این دو از اینجای داستان به بعد در کنار هم هستند. ابتدا کیمیا ازدواج می کند و سپس نرگس ازدواج می کند و در ادامه با هم به دانشگاه می روند. این دوستی در این سریال همچنان ادامه دارد. شخصیت نرگس تا قسمت 75 در سریال حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این سریال تا قبل از ازدواج و بچه دار شدن گریم خاصی ندارم و "عبدالله اسکندری" ترجیح دادند تا با چهره واقعی خود باشم ولی بعد از ازدواج تغییراتی در چهره من انجام می شود. نرگس سریال کیمیا نزدیک به 10 سال از سن الان من کوچکتر است.

طهماسبی یادآور شد: از "مهراوه شریفی نیا" بسیار متشکر هستم زیرا در این سریال خیلی به من کمک کرد. من خیلی در ابتدای کار فیلمنامه را مطالعه نکرده بودم. شریفی نیا خیلی جاها به من کمک کرد تا جاهایی را که کامل مسلط نبودم را از عهده آن بخش بر بیایم.

*جواد افشار بلد است بازیگر را هدایت کند

این بازیگر تلویزیون گفت: اولین تجربه من است که دارم مقطع انقلاب و دفاع مقدس را بازی می کنم. از طرفی هم "جواد افشار" به عنوان کارگردان بازیگر خود را به خوبی هدایت می کند. از طرف دیگر آنقدر اطرافت را افراد حرفه ای گرفته اند و در نقش خود فرو رفته اند واقعا آن فضای فیلم به خوبی احساس می شود.

وی تصریح کرد: واقعا باری کردن در آن مقطع خیلی سخت است زیرا نه بودیم و نه دیدیم و فقط یک تعداد راش است که در اختیار ما قرار دارد. بازی کردن آن هم زمانی که آن تاریخ را لمس نکرده ای خیلی سخت است. خدا رو شکر نهایت سعی خود را کردم تا نقش خوب از آب در بیاید.

* فکر می کنم که این نقش با من بماند

طهماسبی افزود: به علت طولانی بودم فکر می کنم که این نقش با من بماند زیرا وقتی 10 تا 20 روز مرخصی می رویم نرگس را در وجود خود احساس می کنم و مطمئن هستم وقتی کار من تمام شود نرگس در کنار من خواهد ماند. آرامش نرگس در وجود من رخنه کرده است.

این بازیگر ادامه داد: بازی کردن رو به روی بازیگران باتجربه از جمله "آزیتا حاجیان" استرس خاص خود را دارد. ولی آنقدر ایشان برخورد حرفه ای دارند. یادم می آید سکانس اولیه را که من و "مهدی پاکدل" در ماشین داشتیم و "آزیتا حاجیان" آمدند و با ساک اعلامیه ها را تحویل ما دادند دست های من را گرفتند و ایستادند. درصورتی که سکانس ایشان نبود ولی آنقدر به من آرامش دادند که آن سکانس را خوب بازی کردم.

وی در پایان گفت: در سریال در یک جاهایی نرگس کیمیا را کنترل می کند. زیرا نرگس به خاطر مبارزه ای که انجام می دهد و در خانواده ای هم که هست و پدر و مادر خود را از دست داده و پیش خاله و شوهر خاله خود زندگی می کند آدمی است که بزرگتر از سن خود فکر می کند و تصمیم می گیرد.

گفتنی است که پوریا پورسرخ، آشا محرابی، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، آرش مجیدی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، کاظم هژیرآزاد، حسین توشه، کوروش زارعی، شهین تسلیمی، سودابه بیضایی، فریبا طالبی، نسرین نیک، وحید رهبانی، مالک سراج، عبدالحلیم تقلابی، ابتسام بقلایی، نوید خدا شناس، میرفرخ هاشمیان و محسن مجلس آرا از جمله بازیگران این سریال 100 قسمتی سیما هستند.

سریال "کیمیا" نخستین مجموعه تلویزیونی ۱۰۰ قسمتی رسانه ملی است که به کارگردانی "جواد افشار" و تهیه کنندگی "محمد رضا شیعی" در ژانر دفاع مقدس به سفارس شبکه دوم سیما در حال تولید می باشد.

"کیمیا" به یک قصه اجتماعی، خانوادگی و عمدتا به اسطوره های مقاومت در زمان دفاع مقدس به ویژه مقاومت در آغاز جنگ تحمیلی و حمله عراق به خرمشهر می پردازد.

ارسال نظر: