مستندی درباره انقلاب تونس در برنامه پخش قرار گرفت

کدخبر: 969652

مستند "بیداری یک رویا" ساخته اکرم ادعوانی درباره انقلاب مردم تونس و آغازگران بیداری اسلامی به زبان انگلیسی تهیه شده و قرار است ساعت ۱۷ فردا، ۲۴ دی از شبکه افق سیما به روی آنتن برود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، بیداری اسلامی زمانی شکل ظاهری خود را یافت که مردم تونس علیه دیکتاتوری بن علی قیام کردند و به تدریج این اعتراضات به سایر کشورهای عربی تسری یافت و موجب شد موج عظیمی از بیداری اسلامی، منطقه را تحت تاثیر قرار دهد؛ بررسی زمینه های شکل گیری انقلاب در تونس، می تواند رهیافت بهتری از این بیداری به دست دهد.

مستند «بیداری یک رویا» به این موضوع می پردازد و برای آشنا کردن بیننده با انقلاب مردم تونس به سراغ یکی از شهرهای کوچک این کشور رفته است؛ تاله شهری کوچک در غرب تونس و دارای منابع طبیعی بسیاری است که در زمان انقلاب تونس مورد هجوم نیروهای دولتی قرار گرفت.

مروان جملی اولین شهید این شهر، دانش آموز بود؛ پس از پیروزی انقلابیون بر حکومت بن علی، خانواده شهدا و مجروحین در انتظار محاکمه عاملان جنایت هستند.

نکته حائز اهمیت اینکه مردم تاله علیرغم رنج از بیکاری و فقر، طرفدار انقلاب بوده و آن را لازمه پیشرفت می دانند.

اکرم ادعوانی کارگردان این مستند است که به زبان انگلیسی تهیه شده و قرار است ساعت 17 روز چهارشنبه 24 دی ماه از شبکه افق سیما به روی آنتن برود.

ارسال نظر: