رئیس مرکز امور اصناف وزارت صنعت: گرانفروشی در توزیع کالاهای کارخانه‌ای نداریم

کدخبر: 1001875

صادقی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: محصولاتی که در کارخانه‌ها تولید و بسته‌بندی می‌شود، برچسب قیمت دارد و واحدهای خرده فروشی موظفند با رعایت سقف حداکثر سود آن را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند

به گزارش «نسیم»، رئیس مرکز امور اصناف و بازرگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد: محصولاتی که در کارخانه ها تولید و بسته بندی می شود ، برچسب قیمت دارد و واحدهای خرده فروشی موظفند با رعایت سقف حداکثر سود آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

یدالله صادقی درمصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: اینکه گفته می شود نوسان نرخ در فروش این کالاها وجود دارد ناشی از این رفتار است که برخی توزیع کنندگان به منظور رقابت و فروش بیشتر کالا حاضرند با سود کمتری بفروشند و این نوسان دیده می شود و به معنی گرانفروشی و تخلف از قیمت مصرف کننده نیست که این قیمت ها نیز در کارخانه روی کالاها برچسب زده می شود.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران گفت : در این حوزه کمترین تخلف گزارش می شود.

وی تاکید کرد: قیمت کالاهایی که به صورت فله ای عرضه می شود هم معمولاً تابع عرضه و تقاضا و شرایط رقابتی است و شاید برخی تخلفات در این بخش دیده شود که البته برای این حوزه هم سقف سود مشخص شده است و با هرگونه تخلف برخورد می کنیم و نظارت هم ادامه دارد.

صادقی افزود: در بخشی از کالاهای سرمایه ای با دوام هم برخی فروشندگان از روش های متنوعی مانند لیزینگ کالایی استفاده می کنند که کالا را به صورت نسیه می فروشند و درصد بیشتری سود روی آن می کشند که در این زمینه هم ضوابط و مقررات مشخصی داریم.

وی تاکید کرد: برای اینکه قیمت ها در سطح بازار از روند منطقی و اقتصادی پیروی کند باید طرف های عرضه و تقاضا به تعادل برسد و دولت هم تلاش می کند این موارد رعایت شود و اما اگر شهروندان مواردی از انتقاد ، شکایت و گرانفروشی و تخلف های صنفی را مشاهده کردند می توانند به سامانه 124 و دیگر نهادهای نظارتی اطلاع دهند.

ارسال نظر: