دبیر کانون مرغ تخم‌گذار: قیمت تخم‌مرغ در ماه رمضان ارزان می‌شود

کدخبر: 1002666

طلاکش در گفتگو با «نسیم» افزود: تخم مرغ در درب مرغداری‌ها حدود ۷۰۰ تومان افزایش داشته/ صادرات قیمت تخم‌مرغ را بالا برد/ کمتر بودن تقاضا در ماه رمضان قیمت این کالا را بار دیگر پایین می‌آورد

سید فرزاد طلاکش، دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: به دلیل رونق جدی صادرات، قیمت تخم مرغ در درب مرغداری‌ها حدود 700 تومان افزایش داشته اشت، البته مصرف کننده همچنان تخم مرغ را با همان قیمت قبلی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده تخم مرغ 4100 تومان است اما الان به طور میانگین تخم مرغ 3400 تومان به فروش می‌رسد که نسبت به ده روز گذشته حدود 600 تا 700 تومان افزایش داشته است.

طلاکش بیان داشت: این افزایش قیمت برای تولید کننده خبر خوبی است اما به شرطی که این موضوع پایدار باشد. کمتر از یک ماه دیگر وارد ماه رمضان می‌شویم و در آن ماه مسلما تقاضا بسیار کمتر از عرضه خواهد بود بنابراین حتی اگر میزان صادرات ما دو برابر الان هم باشد، باز هم قیمت مرغ تقریبا به میزان قبلی خود بازگردد.

وی به نسیم افزود: دولت نه تنها حمایتی از صنعت نمی‌کند بلکه حتی به وظایف خود در قبال آن نیز متعهد نیست. هنوز نه از آن ده میلیارد تومانی که دولت قول داده بود برای حذف مرغ‌های چربی دار در اختیار اتحادیه میهن قرار بگیرد خبری است و نه از آن 50 میلیاردی که به جای حمایت از صندوق طیور در اختیار تنظیم بازار پرتقال در نظر گرفته شد.

ارسال نظر: