دبیر کانون مرغ تخم‌گذار: شایعه آنفولانزای مرغی صادرات تخم مرغ به عراق را کند کرد

کدخبر: 1007936

طلاکش در گفتگو با «نسیم» افزود: قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت و به حدود ۳۴۰۰ تومان رسیده است/ به جز چند روستا، گزارش جدیدی از گسترش بیماری آنفولانزا در سطح مرغداری‌های کشور نرسیده است

سید فرزاد طلاکش، دبیر کانون مرغ تخم‌گذار در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: خوشبختانه به جز چند روستا در آمل و بابل، گزارش جدیدی از گسترش بیماری آنفولانزا در کشور داده نشده است، بنابراین امیدواریم که بعد از این نیز گزارشی از شیوع بیشتر این بیماری نداشته باشیم.

وی ادامه داد: با وجود محدود بودن این بیماری در چند روستای کشور، اما متأسفانه همین موضوع بر روی صادرات تخم مرغ کشورمان تأثیر گذاشته و روند آن را کند کرده است به همین دلیل قیمت تخم مرغ در درب مرغداری‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته است.

دبیر کانون مرغ تخم‌گذاربه نسیم تأکید کرد: دامپزشکی کشورمان در حال رایزنی با دامپزشکی عراق برای از سرگیری صادرات تخم مرغ به این کشور است تا به این ترتیب مشکلات موجود حل شده و بار دیگر تخم مرغ صادر شود.

طلاکش یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت مرغ را کمتر بودن تقاضا در ماه رمضان دانست و گفت: حداکثر قیمت تخم مرغ در درب مرغداری‌ها 3400 تومان است به گونه‌ای که هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف به حدود 9500 تا 10 هزار تومان رسیده است.

ارسال نظر: