یک تولیدکننده ظروف تفلون: پولمان را در بانک بگذاریم، سودش از تولید بهتر است

کدخبر: 1009632

کاظمی در گفتگو با «نسیم» افزود: فروش بسیار پایین آمده و بسیاری از کارخانه‌ها در حال ورشکستگی هستند/ دولت از تولیدکننده هیچ گونه حمایتی نمی‌کند؛ چک‌های برگشتی بسیار زیاد شده است

محمد حسن کاظمی، تولیدکننده ظروف تفلون و نچسب در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: ما دائما در حال رسیدگی به بحث‌های اداره‌ای و نامه‌نگاری هستیم، چک‌های برگشتی در بازار بسیار زیادتر از گذشته شده و تولیدکننده‌های بخش خصوصی نیز هیچ حمایتی از سوی دولت نمی‌شود.

وی تأکید کرد: تولیدکننده‌ها نه تنها هیچ باری بر روی دوش دولت نمی‌گذارند، بلکه حتی باری هم از روی دوش آن برمی‌دارند اما متأسفانه باید دائما در حال رسیدگی به بحث‌های اداره‌جاتی و نامه‌نگاری‌های بیهوده باشد و انرژی خود را برای این چنین کارهایی صرف کنند.

وی اضافه کرد: ما هم می توانستیم پول خود را برداریم و در بانک بگذاریم و ماه به ماه سودش را دریافت کنیم، اما این کار را نمی کنیم تا چرخی از چرخ‌های این مملکت بچرخد. روا نیست که در چنین شرایطی که تولیدکننده از سوی دولت حمایت نمی‌شود موانعی هم برای تولیدش ایجادکنند.

کاظمی با بیان این مطلب که گاهی برای گرفتن یک مجوز از وزارت صنایع باید یک سال دوندگی داشته باشم افزود: متأسفانه همین سیستم اداره‌جاتی دولت و انرژی که از ما برای یک برگه کاغذ می‌گیرند یکی از بزرگترین معضلات ما است.

وی در رابطه با بازار ظروف تفلون و نچسب گفت: بازار تولید و فروش ظروف تفلون در سال گذشته خیلی بهتر از امسال بوده اما در حال حاضر فروش بسیار پایین‌تر آمده و بازار در رکود شدید به سر می‌برد.

این تولیدکننده به نسیم اظهار داشت: بازار خوابیده است، و چک ‌های برگشتی نیز زیاد شده و آن قدر وضعیت نامناسب است که بسیاری از کارخانه‌ها در حال ورشکستگی هستند.

وی افزود: ما در تأمین مواد اولیه مشکل چندانی نداریم، زیرا در هر شرایط این مواد را می‌توان از بیرون کشور وارد کرد، تفلون و شیشه را از خارج از کشور وارد می‌کنیم اما آلومینیوم و برخی از مواد دیگر را از داخل کشور تهیه می‌کنیم.

کاظمی تصریح کرد: آلومینیوم از جمله موادی است که در بورس قیمت گذاری می‌شود، بر روی قیمت آلومینیوم مواردی از جمله قیمت دلار تأثیر گذار است از طرفی ارزش افزوده و موارد دیگری بر روی قیمت آلومینیوم کشیده می‌شود، این‌ها مشکلی ندارند.

وی اضافه داشت: آن چیزی که در بحث قیمت آلومینیوم مهم است افزایش 15درصدی است که برای رقابت می‌گذارند، یعنی هر کس بیشتر بخرد، آلومینیوم را به آن می‌دهند در صورتی که این کار اصلا درست نیست و باید بدون چنین کارهایی آلومینیوم را با قیمت واقعی خود به دست تولیدکننده برسانند تا در نهایت قیمت اجناس هم بالا نرود.

ارسال نظر: