روایت یک تولیدکننده روغن از احاطه سعودی‌ها بر بازار ایران؛ رسیدگی نکنند جلوی مجلس می‌رویم

کدخبر: 1020635

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت خزل در گفتگو با «نسیم»: درست نیست که عده‌ای با حمایت افرادی بیگانه از کشوری مانند عربستان تولیدکننده‌های هموطن خود را به مرز ورشکستگی برسانند

حسینعلی خزایی، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت خزل در گفتگو با «نسیم» و در رابطه با بحث دامپینگ سعودی در بازار روغن و فروش اجناس شرکت بهشهر با قیمتی پایین‌تر از تولیدات بیان داشت: متأسفانه این امر واقعیت دارد، و خواهش من از دولت این است که جلوی چنین مواردی گرفته شود.

وی با بیان این که این شرکت حلب‌های 17 کیلویی روغن را 10 هزار تومان زیر قیمت و به بهای 55‌هزار تومان به عمده‌فروشان می‌فروشند، تأکید کرد: قیمت این حلب‌ها 65 هزار تومان است، اما این‌ها با چنین عملکردهایی دیگر کارخانجات را به مرز ورشکستگی می‌رسانند.

خزائی ادامه داد: این دولت است که باید بر روی اقدامات تولیدکنندگان داخلی نظارت داشته باشد تا خدایی نکرده برخی به دلایلی نتوانند به این راحتی بازار را در دست خود گرفته و دیگر رقیبان را از بازار رقابت حذف کنند.

خزایی بیان داشت: من با رقابت مخالف نیستم، اما رقابتی که سالم باشد، نه رقابتی که یک طرفش را کشوری بیگانه حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به این که مدیرعامل بهشهر اذعان داشته که از این کاهش قیمت اطلاع ندارد و همچنین ادعا کرده است که شاید بخش توزیع تخفیفی را قائل شده، گفت: مگر ممکن است که جنس و کالای یک شرکت با اختلاف قیمت و با تخفیف به بازار عرضه شود و مدیرعامل آن شرکت و یا کارخانه از ماجرا خبر نداشته باشد.

این تولیدکننده روغن اظهار داشت: نباید شک کرد که با چنین اقداماتی بسیاری از کارخانه‌های تولید داخل ورشکست شده و از بازار رقابت به راحتی حذف می‌شوند.

خزائی گفت: سهم بیشتر این کارخانه بزرگ و توانمند که قصد حذف بسیاری از کارخانه‌ها را دارد برای عربستان یعنی بیگانگان است. آیا نباید دولت بر روی چنین عملکردهایی از جانب آن نظارتی داشته باشد؟

وی با بیان این مطلب که این کارخانه روز به روز قیمت کالای خود را کاهش می‌دهد، گفت: دوست دارم که به برخی از کارخانه‌های تولید داخلی از جمله کارخانه من سری بزنید، آن چنان وضعیت کسب و کار ما بد است که مرغ‌های آسمان هم به حال ما گریه می‌کنند!

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزل اظهار به نسیم داشت: ما در کارخانه‌مان برای عراق روغن تولید کردیم، اما اجازه ندادند که این روغن‌ها را به عراق صادر کنیم، در صورتی که در اداره استاندارد نیز هیچ موردی گزارش نشد، اما در نهایت به افرادی دیگر به راحتی اجازه این کار را دادند، آیا به جز این که دست‌های پنهانی در کار است می‌توان فکر دیگری کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در بحث روغن در کشور دست مافیا در کار است، این‌ها حتی آمار اشتباه به دولت می‌دهند تا سوبسید بیشتری به آن‌ها تعلق بگیرد. در رابطه با این موارد ما گزارش داده‌ایم، اما اتفاقی صورت نگرفته است.

وی افزود: ما از دولت تمنا داریم که نظارت داشته و به این موضوعات رسیدگی کنند، این درست نیست که این چنین واحدهای کوچک مورد اجحاف قرار بگیرند. مگر ممکن است که کالاها را با چنین تخفیفی در بازار عرضه کنند.

خزائی گفت: درست نیست با حمایت افرادی بیگانه از کشور عربستان، یک شرکت داخلی دیگر تولیدکننده‌های هم وطن خود را ورشکست کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از دوستان تولیدکننده بیان داشتند که اگر به این مشکلات رسیدگی نشود جلوی مجلس تحصن می‌کنند.

ارسال نظر: