رئیس سازمان توسعه تجارت: تعداد طبقات تعرفه‌ای در سال ۹۵ به هشت مورد کاهش می‌یابد

کدخبر: 1021271

ولی‌الله افخمی‌راد افزود: سال گذشته ۱۴ طبقه تعرفه‌ای از تعرفه ۴ درصد تا ۱۰۰ درصد داشتیم که هیأت وزیران مصوب کرد تعداد طبقات تعرفه تا سال ۹۶ باید به شش طبقه کاهش یابد

به گزارش «نسیم»، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه باید با ابزار تعرفه از واحدهای تولیدی و صنعتی نوپا حمایت کنیم، گفت:‌ این حمایت نباید ابدی باشد بلکه باید به تدریج به سطح منطقی تعرفه برسیم و تلاش می‌کنیم در سالهای آینده 6 طبقه تعرفه داشته باشیم.

ولی الله افخمی‌راد در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : همچنین باید فرایند های واردات و صادرات و تعرفه ها باید طوری ساماندهی شود که در فرایند الحاق به سازمان توسعه تجارت جهانی با مشکل مواجه نشویم.

وی گفت: رویکرد ما در تنظیم تعرفه ها، آسان سازی الحاق به سازمان توسعه تجارت است و باید نظام تعرفه ای را با این رویکرد اصلاح کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت : حمایت از تولید هم باید محدود و در دوره زمانی مشخصی باشد و واحدهای تولیدی خود را به تدریج تقویت کنند و از حمایت های دولتی بی نیاز شوند.

افخمی راد گفت : هر چه حمایت از واحدهای تولیدی در مقابل واردات و با دیوار بلند تعرفه افزایش یابد ، باید به تنبل شدن و فربه شدن صنعت منجر می شود که در شرایط رقابتی نمی تواند به حیات تولیدی خود ادامه دهد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با بیان اینکه ‌کاهش طبقات تعرفه ای در سال جدید از اقدامات خوبی است که به بهبود فضای کسب و کار کمک می کند و موجب ساماندهی ورود کالا و شفاف سازی در اظهارنامه ها میشود.

ولی الله افخمی راد افزود: پارسال چهارده طبقه تعرفه ای از تعرفه 4 درصد تا 100 درصد داشتیم که هیئت وزیران مصوب کرد تعداد طبقات تعرفه تا سال 96 باید به 6 طبقه کاهش یابد.

وی گفت: با تصمیم هیئت وزیران امسال 10 طبقه کالایی داریم که سال 95 به 8 و در سال 96 به 6 طبقه خواهد رسید و باید مسیر را تا الحاق به سازمان جهانی تجارت هموار کنیم.

ارسال نظر: