رئیس اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی: مرغ و تخم‌مرغ در بازار اضافی است

کدخبر: 1028908

مهدی یوسفی در گفتگو با «نسیم»: بازار فروش مرغ آرام و قیمت‌ها ثابت است/ تولیدکنندگان جوجه و تخم مرغ به دلیل تولید مازاد به شدت متضرر شده‌اند/ الان تولیدکنندگان جوجه با مشکل مواجهند

مهدی یوسفی در گفتگو با خبرنگار «نسیم» بیان داشت: بازار فروش مرغ آرام است و قیمت‌ها نیز تغییری نکرده است و قیمت آن در میادین میوه 6520 تومان بوده است.

وی افزود: فعلا و با توجه به این که جوجه قیمتش بالا نیست، الان تولیدکنندگان جوجه با مشکل مواجه شده‌اند و قیمتشان به قیمت تمام شده به درجه سود نرسیده است.

وی اظهار داشت: وضعیت تولیدکنندگان جوجه یک روزه و تولیدکنندگان تخم مرغ چندان مناسب نیست، این‌ها در صنعتشان مازاد تولید دارند، و با این که وضعیت صادرات تخم مرغ بسیار بهتر شده است اما هنوز هم قیمت آن با قیمت واقعی فاصله دارد. تخم مرغ الان به طور متوسط کیلویی 3 هزار تومان است در صورتی که قیمت تمام شده آن بسیار بالاتر از این‌ها است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گفت: مشکلات صادرات مرغ برطرف شده و صادرات آن به افغانستان و عراق در حال انجام است اما در این رابطه ما رقبای جدی داریم، که باید با در نظر گرفتن تدابیر لازم تلاش کنیم تا بازار را به این رقیبان که برزیل، آمریکا و ترکیه هستند، واگذار نکنیم.

وی اضافه کرد: قرار بود که اعتباری از طریق صندوق حمایت برای صادرکنندگان مرغ در نظر گرفته شود که هنوز اعتبار آن به طور کامل تأمین نشده است.

یوسفی بیان داشت: دولت 50 میلیارد تومان داده است اما منتهی تا بیاید و به دست صادرکننده برسد کمی طول می کشد زیرا هنوز که چیزی دست صادرکننده را نگرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت صادرات کمی برای ما مشکل تر از بحث صادرات دیگر کشورها است، در کشورهایی مانند برزیل و آمریکا جوایز صادارتی دارند و دارای مزیت‌هایی هستند که توان حفظ بازار را دارند اما ما این مزیت‌ را نداریم بنابراین منتظر هستیم تا هر چه زودتر این 50 میلیارد تومان به دستمان برسد تا بتوانیم بازار خود را حفظ کنیم.

ارسال نظر: