عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۱۴۵ هیات خارجی به تهران آمد یک قرارداد سرمایه‌گذاری امضاشد

کدخبر: 2008324

مهدی پورقاضی گفت: خبری دقیقی در خصوص لغو تحریم سوئیفت ندارم و نشنیدم که این تحریم لغو شده باشد.

مهدی پورقاضی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص لغو تحریم سوئیفت اظهار کرد: خبر دقیقی در خصوص لغو تحریم سوئیفت ندارم و نشنیدم که این تحریم لغو شده باشد، قرار بر این بوده که اتصال به سوئیفت دو شب قبل انجام شود، ولی باید از بانکها در این خصوص بپرسید.

وی افزود: احتمالا بعد از اجرای برجام به مرور قسمت زیادی از هزینه نقل و انتقال پول و ریسک نقل و انتقال پول کاهش پیدا خواهد کرد.

این عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد: بانک مرکزی باید اتصال سوئیفت را پیگیری می کرد، البته این اتصال حتما با بروکراسی های اداری رو به رو می شود. ما چند سال برای برقراری مجدد سوئیفت صبر کردیم، و این چند روز را هم صبر می کنیم.

پورقاضی در خصوص تغییر در روند مذاکرات با شرکتهای خارجی طی دو هفته اخیر عنوان کرد: در مذاکرات که با خارجی ها داریم مشاهده می کنیم که برخوردها بهتر شده و آنها به دنبال ارتباط اقتصادی با ما چه از طریق خرید و فروش کالا و چه از طریق سرمایه گذاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: این که ما در دوران پسا تحریم چه مقدار بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و صادرات و جذب سرمایه خارجی انجام دهیم، بستگی به خودمان دارد. اما نکته مثبت اتفاقات بعد از برجام این است که برخی از طرفهای خارجی که ما را طرد می کردند و یا تحویل نمی گرفتند در دو هفته اخیر چنین رفتاری با ما نداشتند و در دو هفته اخیر رفتار بسیار بهتری با ما دارند.

عضو اتاق بازرگانی در پاسخ به این سوال نسیم آنلاین که پرسید آیا از 145 هیات اقتصادی که در ماههای اخیر برای سرمایه گذاری به تهران آمده اند آیا سرمایه گذاری خارجی جدیدی جذب شده است یا نه؟ گفت: در دو هفته اخیر تنها یک مورد از صحبت با خارجیها، منجر به جذب سرمایه خارجی شده و آن هم در حد شنیده هاست و هنوز در خصوص آن اطمینان ندارم.

پورقاضی بیان کرد: سرمایه گذاری خارجی مسئله ای نیست که در یک شب ایجاد شود و نیاز است که شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه گذار خارجی مزیت سرمایه گذاری در کشورمان درک کند.

ارسال نظر: